Samres = Skamres...

Oj, oj ,oj så jag har varit ARG på jobbet idag...
FY TUSAN...
Så arg att jag fick värsta huvudvärken på förmiddagen...
Det gäller SAMRES, dom som sköter FÄRDTJÄNSTEN på den här ön...
Dom senaste veckorna har gjort att mitt mått är RÅGAT som MEDRESENÄR...
Nu är det KRIG.
Och jag har Chifens tillåtelse att KRIGA!!!!!
Chifen skulle till sitt jobb idag.
Jag hade fått information redan igår om vilken tid färdtjänsten skulle komma och hämta upp oss.

EN TIMME TIDIGARE än utsatt tid kom färdtjänsten och skulle hämta oss.
Då var inte Chifen hemma.
Jag fick förklara för taxichaffisen att vi inte skulle åka förrens en timme senare och han fick åka iväg.
Jag kastade mig på telefonen till Samres.
FÖLJANDE samtal jag hade med EN HARRIET på Samres tänker jag inte återge för det blir för långt.
Och det var inte speciellt trevligt.
Och jag var så arg till slut att jag bestämde mig för att nu ska det anmälas OCH jag kommer skriva en insändare i tidningen.

Allt med Chifens godkännande.
Jag kommer skriva det ur MIN synpunkt som MEDRESENÄR och hur dom som nyttjar färdtjänsten blir behandlade av Samres.
Vi har haft STRUL varenda gång vi ska åka sen i somras och nu är det nog.
Vid ett tillfälle KOM dom inte ens och RINGDE inte ens och meddelade att dom inte kunde komma.
ELLER skickade en NY bil, för det fanns inga.
Då hade Chifen en tid till tandläkaren och där stod vi och väntade och väntade...
Nog är nog, och NU är det nog!

Chifen sa det bästa på hela dagen :
" Dom borde inte heta Samres, dom borde heta SKAMRES "
Helt rätt, jag håller med!!!!
Summan av Kardemumman blev att Chifen inte kom till sitt jobb idag!!!
MORRRRRRR....

Så pratade jag med HUDmottagningen idag.
Jag ska dit nästa torsdag.
Jag har haft ont i ansiktet idag, det har BRÄNNT som tusan.
DET brukar jag inte ha.
Inte så att jag såg röd ut, för jag var fortfarande kritvit men det brännde som eld.
Trots att vi var inomhus och satt still och tittade på Luciatåg.
Mysko.

Läkaren vill diskutera om jag ska börja ta ett mkt stark preparat mot acne som heter Roakutan ( vet ej hur det stavas ).
Vi har haft diskusionen uppe förut och jag har sagt nej.
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu, för hon säger att huden måste läka ut ordentligt och jag måste sluta med antibiotikan jag äter nu så jag inte blir resistent mot andra sjukdomar.
Typ Lunginflammation eller farliga bakterier.
Då biter inga mediciner för detta är tydligen det starkaste man kan äta i ANTIBIOTIKAVÄG.
Då kan jag dö om jag blir det minsta lilla sjuk.
Pest eller kolera....... eller leva med finnar ?
Nej tack...
Jag får fundera.
Nu ska jag sätta mig i soffan och virka.
Och mysa med sambon.
Se när Kevin vinner Idol ikväll.

Å appropå Kevin...
Vi har ju haft debatter här hemma i tv-soffan om att Kevin MÅSTE vara proffs INNAN han kom till Lilla SVEDALA...
Jo, minsann...
Så stod det i tidningen häromdagen att han varit med, inte EN utan TVÅ gånger i Melodifestivalen på MALTA redan och tävlat.
Vi hade rätt allihopen som misstänkt att han redan är ett proffs.
Annars blir man inte så bra som han är.
Tv 4 vet tydligen om det och det är " lagligt " så då är det väl bara att köra på.
Heja Kevin, ut med Alice ikväll.
Jag ska rösta ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Tove

Usch jag lider mer er som behöver ordna med Skamres fortfarande, och tackar högre makter att jag tog mig ur sk--en med psyket i hyfsat behåll ;) Kram

2008-12-12 @ 18:46:22
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself.

Ja du...

Själv var jag rädd att jag höll på att få en STROKE när mitt blodtryck LIVSFARLIGT steg av all ilska idag... Harriet & Co ligger risigt till, jag fattar inte att folk accepterar detta som dom håller på med.

Hoppas allt är bra med dig !!! KRamis...

2008-12-12 @ 19:21:44
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0