2 dagar till semester..

Det är nedräkning..
2 dagar kvar till min semester, ett dagpsass och ett nattpass.
Jag ska se till att göra klart mitt jobb OCH "Bröllopssjalen" och sen.... Ska jag sy kläder!!!! Tataaaaaa..
Insprirerad av mitt favorit program har jag hittat ett superenkelt mönster som jag ska sy en "typ" av jacka. Har sett något liknade i "Branting"-butiken och har suktat efter en sådan, där kostar dom 1000 kr. Nu har jag hittat ett sån´t mönster för 59 kr och snyggt, billigt tyg till. Det är som en Fleecekofta ungefär, fast älv-stil. Har aldrig sytt i fleece så det blir spännande, jag ska dokumentera ;)
Blir den snygg kanske jag kan sälja fast billigare än "Branting"-märket.
Bizniz, bizniz, hela tiden nu!

Imorse sa jag goodbye till lille Prinsen...
Som vanligt går en vecka alldeles för fort, det skriver jag ju varje vecka.
Jag får se till att hålla mig sysselsatt så jag inte längtar sååååå mycket.
Men som ni märker har jag ju en hel del projekt på gång så det ska nog gå.. OCH:
30-årskalas, middag med "sköna-hönor", grillkväll m.m
Veckan kommer nog att gå rätt fort ändå..

På tal om Prinsen igen då..
Han håller på att bli tokig på sin mamma tror jag.
Imorse sa han till mig:
Prinsen: Varför talar du alltid "Baby-språk" med mig?
Pjosk-morsan: Asch, det gör jag ju bara när det är du och jag och jag ska vara lite gosig.
Prinsen: Amen, jag är ingen BEBIS...
Pjosk-morsan: Nä, det vet jag väl... Men jag har ju bara ett barn, du, och då vill jag låtsas/skoja lite med dig ibland och vara lite pjoskig.
Låtsas att du är min lille bebba..
Prinsen: MEN jag är ingen bebis, jag är ju 8 år!
Pjosk-morsan: Ja,ja, jag ska sluta om du vill.
Prinsen: Näää.. Du behöver inte...
Pjosk-M: Nähä????
Prinsen: Nä, det är rätt mysigt att få vara din "bebba" ibland.. Fniss..
Pjosk-M: Ja, på skoj...
Prinsen: Ja, men du får ALDRIG göra det när vi är bland folk!
Pjosk-M: Nä, men det brukar jag väl aldrig göra..
Prinsen: Nä.. Och du, sluta pussa mig bland folk snälla eller be mig om en puss bland folk?
Vi kan väl göra så´t hemma när ingen ser?? Ok?
Pjosk-M: Ok... ( motvilligt tänkte jag, MEN svarade glatt )
Prinsen: Aj lave ju mamma.
I love you 2...
Det är liksom frigörelse men ändå inte.
Stor men ännu liten...


Just det, jag kom på en sak nu när Rapport börjat..
Har inte Claes Elfsberg blivit OVANLIGT slät i pannan och ansiktet helt plötsligt????
Eller är det jag som fantiserar?? Han är väl typ 50+ ?
Nä, samboen tyckte också att han har blivit fööööööör slät.
Vad håller kändisarna på med?
Vi andra kommer ju se ut som 170 jämnfört med kändisarna snart.
Läste i Aftonbladet en intervju med 25 åriga Monica som redan botoxar sig.
Hon vill inte se sina bekymmersrynkor ( har man det vid 25? ) så hon tar botox 2 ggr om året.
Stackars Monica som blir fattig av alla botoxinjektioner eller är det stackars mig?
Kommer Denny länma mig för en MYCKET SLÄT 55 åring snart ? ;)
Jesus, vågar man åldras naturligt eller blir man mobbad då?
Claes ( Nyhetsklippan ), ett riktigt lågvattenmärke idag.
Irk!!!!!!!!!
Sticka lugnt :(

Kvällens tillägg:
Ser på Måndags-hat-favoriten: Extreme Home- ect, ect...
Programledaren åker till affären Sears och ska shoppa, har med sig kvarterets gospelkör...
Alltså, det är ju ett KUL (hrmf) program också...
Ty (prog.ledaren) springer runt och tar grejor till huset och kören springer efter och sjunger:
S-H-O-P-P-I-N-G!
Bokstaverandes, som Areatha Franklin  i Respect.
Ehee.. Jag fnissar i mjugg faktiskt..
Nästa gång jag är på stan med en vännina vill jag oxå leka "Gospelkör".
När hon säger skit-snygg tröja ska jag svara:
S-K-I-T- S-N-Y-G-G, yeah... Halleluja...
Klart slut ;)




























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0