Äntligen, jag kan blogga igen!

Yes, nu kan jag skriva en massa dravel igen..
Gissa om jag är proppfull med ord och upplevelser. Bredbandet har legat nere i 3 dagar men nu har Denny-The-Man fixat det. Med hjälp av supporten...

Glass i stora lass, mums..

Den 1:a juli var vi nere på Glassbaren och åt glass med "Syskonbarn" och moster. Elin fyllde 7 år och vi hade "För-kalas" på eftermiddagen, innan det riktiga kalaset på kvällen.


Moster var REJÄLT sugen på glass ;)

Det var så otroligt roligt, när vi satt där nere så skämtade vi med henne om att sitta ute och äta bland fåglar.
Hon har ju haft lite otur och FLERA gånger haft fåglar som bajsat på henne när hon äter och dricker ute. Det var fullt med måsar på hamnen men hon klarade sig.
Dock inte på kvällen...
Då satt vi ute i "syrrans" trädgård och kalasade och igen skämtar om bajsande fåglar på Moster. Vad händer...


Bevisbild!

Jo, en fågel bajsar på hennes arm!!!!!!
Helt otroligt, jag skrattade nästan ihjäl mig. Det måste vara ett dåligt karma för hennes del, jag fattar inte att just HON, jämt råkar ut för detta.

Jag är lite sur på mig själv för jag har fått ta tillbaka 4 semesterdagar, det blir 2 arbetspass eftersom det är nattpass... Jag hade räknat fel på min semesterkvot, den är ju inte 25 dagar eftersom jag bara har 80 % så i praktiken blir det ju 23 för mig. Jag hade iallafall räknat fel och fick välja mellan att missa 3800 kr eller jobba. Vad väljer man... Hm...
Ja, valet var ju självklart för man missar ju OB-tillägget på semestern så det blir ju skralt i kassan ändå.

 
Trallalalalalaaaa.....

Så hoppar jag tillbaka till den 1:a  juli igen.
Jag och Joar var på ÖB, och Joar kommer släpandes på ett el-piano. Jag läser på den röda prislappen 1495.00, tyckte jag snabbt att det stod.
Nä, glöm det sa jag, det har jag verkligen INTE råd med. Den här månaden har massor av pengar REDAN trillat igenom fingrarna.
Tittar igen, 149.50 stod det visst.
Vill ha, vill ha, vill ha....
Nej, sa jag, jag har iallafall inte råd. Det är en massa födelsedagar, cirkus, Diggiloo m.m vi ska ha råd med också.
Den behövande sonen: Får jag låna din mobil?
Fattig Mamma: Vart ska du ringa?
Den behövande sonen: Till mormor!
Fattig Mamma: Lägg av, det blir inget.
Den behövande sonen: Mobilen tack..... ?
Gav honom mobilen och tänkte att mormor har inte heller råd, he,he. Försök du..
Så fel man kan ha, hon sa ja på direkten.
Så vi släpade hem det där ÅBÄKET och hjälp va kul vi har haft...
Sjungit, testat rytmer, toner, rappat.
Joar gjorde en låt, " Byggar-mamma".
En superbillig grej men med massor av proffsiga finesser.

Har märkt en sak vad gäller min lilla Sjalbod. Har jag grinden öppen går folk in, är grinden stängd går dom förbi. Slutsats, grinden måste vara öppen.
Är snart klar med den där bröllopsjalen och då ska jag testa ett nytt mönster.
Hurra!

Igår var det Project Runway igen. Det är världens bästa program! Åh vad det är spännande och se vad dom skapar och den här omgången är det jätteduktiga designers. Eller blivande designers.. Igår var Sarah Jessica Parker där och var gästdomare plus att den som vann fick ha sitt plagg med i hennes märkes höstkollektion.
I like, det enda tv-program jag MÅSTE se i sommar förutom Regionala Nyheter och Rapport.
Just det jag glömde Extreme Home Makeover också ;)
På tal om det, nu är det dags för nyheter och väder...
Sticka lugnt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0