Bröllopssjalen helt färdig! Tjohoo..

Färdig....













Så var den ÄNTLIGEN HELT klar!
Hon som ska ha den ville ha en enkel, vit, rätstickad, mohair sjal.
Med pärlor som en liten effekt.
Pärlorna har jag broderat fast för hand, det tog faktiskt bara 2 timmar. Jag trodde jag skulle få hålla på längre men jag är nog rätt snabb och proffsig ( skryt ) ändå :)

Så skulle jag hämta mitt nya garn till mitt nya projekt men det hade inte kommit, snopet.
Istället lät jag mig fångas in i mönstrernas förtrollade värld och hittade ett super-coolt och enkelt mönster på en klänning.
Precis min stil och super-enkelt att sy och klippa till tyget för en amatör som mig.
Hittade DESSUTOM ett SKETANS (ursäkta) snyggt tyg till, jätte.jätte, jätte, jätte, jätte- snyggt som bara kostade 126 kr metern.
Man behöver ca 2 meter till klänningen...
Jag köpte inget men jag PLANERAR att köpa, mönstret ska jag iallafall ha och det köper jag på måndag innan det försvinner..
Ska sy upp ett prov Ex först av gamla resttyger här hemma och se om jag fixar det.
Så hittade jag ett annat mönster på en "typ kofta", eller bolero fast ändå inte.
Bolero är inte riktigt min grej så, äh, svårt att förklara men den var häftig och med rätt tyg kan det bli super-najs...
Det blir nog det mönstret också, det kostade bara 49 kr.
Ångrar lite nu att jag inte köpte det idag, då hade jag kunnat pyssla med det nu. Det är en sån grej man säkert svänger ihop på 2 timmar gissar jag.
Men jag trodde ju att jag skulle få sitta och traggla med den där sjalen så....
Imorgon ska jag försöka sy ett par gardiner till en kompis.
Hon hade en massa invecklade förklaringar per telefon innan hon åkte till fastlandet. Får titta på det imorgon.

Så till en helt annan sak...
Jag vill TACKA JENNIE ( Stures matte ;) för ett revolutionerande tips förra året :
CITEK!!!!!!!!!
Idag har jag snabbstädat toletten och sprutade på CITEK i dusch, golv och toa, väntade i 2 timmar...
Jag skrubbade lite LÄTT med JifCream ovanpå och VIPS....
Badrummet skinande rent och fort gick det, inte ens en trekvart höll jag på. Förr kunde detta moment ta flera timmar när man skulle skrubba bort all skit.
Nu bara löses det upp.
Visserligen så står jag med en handduk för munnen för att inte andas in dom riktigt FRÄNA ångorna men skit samma.
Det fräter säkert hål i lungorna men jag dör iallafall med ett skinade rent badrum ;)
I LOVE YOU JENNIE!!!! Bara så du vet....

Så tillsist :
Denny tyckte inte eller att filmen "Leo" var någon höjdare. Inget märkvärdigt, var hans svar.
Den får ++ då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0