Diggiloo, var ju bra... :)

Halsrapport...
Inte bra, idag måste jag gå till Farbror Doktorn och få lite "medusin" och ett sjukintyg...
Har fått feber också.
Det blev ju inte bättre av att sitta på Diggiloo och sjunga med och lite senare frysa.
Trots vinterjacka, MEN med sandaler på fötterna. En riktig miss.
Inte kul att bli sjuk på semestern men å andra sidan spar jag semesterdagar och får en längre semester..

Så till igår...
Diggiloo, det var ju faktiskt JÄTTEBRA!
Kom ju dit med lite låga förväntningar och blev positivt överraskad.


Elin och Joar ställde sig på stolarna och körde igång direkt.


Foto: Joar
Jag och kusin Ulrica fick oss ett gott skratt.
Förra året när vi var på The Ark och Sahara Hotnights så säger min son när Sahara Hotnights kom upp på scenen:
( Obs, dom hade kort-korta kjolar och höga klackar )
Wow, NU blir det BRA!!!
Han hade aldrig hört dom förut men han VISSTE att det skulle bli bra baserat på deras klädsel.
Ja, hur kan det bli dåligt med högklackat och kort-kort liksom?

I år kommer då Linda, Nanne och tjejerna...
Joar norpar åt sig kameran och springer längst fram till scenkanten...
Det var VÄLDIGT många bilder på Lindas ben, hotpants, inga ansiktsbilder direkt, utan bara underdelen på sötnosen LINDA.
Undrar varför????
Jag och Syster Yster skrattade som sagt REJÄLT när jag bläddrade mellan bilderna.
Trosor, ben, trosor, ben.
När jag påpekade detta för Joar svarade han:

Men det var ju för att hon HOPPADE så mycket...

Tjena...
Ja,  ja, bortförklaringarna ska väl börjas i tid dom också ;)


Foto: Joar
Joar var dessutom överlycklig för den stora idolen Måns Mums-Mums Zelmerlöw vinkade och log mot Joar när Joar gjorde tummen upp åt honom.
Kom springande som ett "jehu" och skriker: Han såg, mig han vinkade..
Ja, jag såg det älskling...


Foto: Joar


Foto: Joar


Foto: Joar


Alltså...
"Mums-mums Måns"!
Säga vad man vill men han har faktiskt allt, vilket sug i den blicken. Rackarns...
Jag förstår att småtjejerna blir till sig i trasorna av denne uppenbarelse.
Tant Madde och Tant Ulrica kunde inte heller se sig mätta på snyggingen.
Jag döpte raskt om oss till Tant-Pedofilerna, hade man varit 15 år yngre så....
Utseende, sångröst, kropp, kan dansa...
Han är säkert djäkligt snäll och trevlig också....


Final..


En sak som var jättebra var att det delades ut gratis autografblock till alla barn och sen när konserten var klar kom ALLA artisterna och ställde sig i ett bås och skrev autografer.
Här står mamma och Joar i kö för att få Lindas kråka på pappret.


Måns, Linda, Nanne...


Måååååns....
Iiiiiiiiiiiiih....
Tjejerna skrek när Goody-Godingen kom...
Tant Madde fotograferade och njöt av utsikten.
Kommentaren från Tant Ulrica var:
Se nu till att få en djävligt bra bild. ( Hon var tvungen att bära på sin mkt trötta son och kunde inte fota )
Tyvärr gumman, bättre än så här blev det inte men jag mailar över den ändå ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0