Från glad till besviken till glad igen... Och tillsist SUPERGLAD!

Öppet svar till Liza:
Jaså, Brandman...
Instämmer i Muhahaha i ditt fall oxå... Varför blir jag inte förvånad...
Men den där "Macho-yrkes-jag-ska-bli-som-min-far-inbillningen" kommer aldrig att bli införlivad.
Om inte annat får vi piska dom till ett annat yrkes val ;) ( Muhahahahahaha )

Bra dag idag iallafall med ett undantag...
Dagen började bra, jag var på stan för att fixa en present till en mycket vacker tjej som fyllde 28 år idag.
Min kusins fru, Mari.
Jag fyndade en blus till mig själv för 100 kr på Vila, Madde-stil. Blommor, 70 tals-stuk och broderier, jättefin...

Så börjar tuben med den här "brun-utan-sol-med-glitter" insmörjningen ta slut.
Jag kom in på Åhlens och hittade den MEN....
Jag hittade den med en ytterligare finess, nämligen : Nutribronze "Slim" med Caffeine and Ginko Bilboa!!!!
Så inte nog med att dom ska hålla sig bruna och glittriga, det ska få benen SMALARE och bli mindre "cellulitigare".
Allt detta tack vare koffein och Ginko Bilboa ( va fan det nu är??? )
Vilken djävla TÖNT  man är som ens snabbt tänker tanken att : Det kan ju funka...
Krämen har ju givit mycket fina, naturligt bruna, glittriga ben...
Kanske...
Kanske att dom kan bli smala och cellulit-reducerade också....
(säkert, säkert, säkert )
Jag LOVAR att återkomma i ämnet när min egen forskning/studie i ämnet är klar.

Så fyndade jag nytt fint tyg på samma ställe, jag klädde raskt om 2 köksstolar när jag kom hem.

Väckte min sambo vid hemkomsten...
När han ( surmulet, han har mkt dåligt morgonhumör ) dragit sig upp och fått "schema"& tider för dagen så försvinner han ut på balkongen.
Han sätter sig i solen. Han är vrål-förkyld, kan knappt andas..
Som den jobbiga Viktig-Petter, Tjat-kärring, Morsa jag är, så påpekade jag snabbt att det minsann inte är bra att sitta i solen med en förkylning. Det kan bli ännu mer långdraget då...
En suck och sur blick, så petar han igen balkong dörren.
Jag står och drar ur häftstift från stolen jag skulle klä om dynan på.
Efter en stund känner jag en ÄCKLIG lukt leta sig in...
Cigarett rök....
Que????
Jag ut på balkongen och vem sitter där och blossar på en Malboro???
Fy fasen vad arg och besviken jag blev då.....
Han HAR JU SLUTAT!!!!!!!
Ifrågasatte varför och slet cigg 1 ur munnen på honom, han tänder cigg 2 och jag snodde åt mig hela paketet och bröt sönder det.
För att han kände för det och så har han dessutom rökt EN HEL DEL nu den senaste tiden...
Jaha...

Jag kan säga att diskusionen som föjde tänker jag inte återge men skall han fortsätta röka så är REGLERNA ( ja, ni läste rätt) följande:

Klädbyte vid varje cigarett intag.
Borsta tänder och skölja med munvatten efter varje cigg.
Tvätta ansikte och händer med tvål efter.....
Lämna sina kläder till kemtvätten. ( Jag tänker inte tvätta mer än jag gör och vi har redan nu svårt med vattenräkningen).
Jag SKÄMS inte ens att skriva ner den här tyranniska listan. 
Jag HATAR verkligen cigarettrök och får dessutom ont och heshet/irritation  i halsen av det.
 Nu får han välja själv, röka och följa kravlistan eller inte röka och slippa kravlistan...

Tillåt mig citera Madonna:
Det är lättare att leva med en terrorist än med mig,
en terrorist kan man förhandla med...

Klockrent!

Så åkte vi på kalas...
Och humöret blev gott igen ;)

Ingrid & jag.
Luktar gott..
Tänk att alla bebisar luktar gott-gottigott-gott..
Det är vid sådana här tillfällen jag vill ha ett barn till, sniff, sniff...


Här är jag med senaste tillskotten i släkten Corleone-Larsson.
Så söt och glad liten tjej...
Ingrids och Astrids mamma fyllde 28 och vi blev bjudna på kaffe och tårta.
Astrid som är en STOR tjej nu hade "high-partaj" med sina äldre kusiner. Hoppade i soffan och lite annat bus.
Försökte få ett fint kort på henne och pappsen, att dom skulle pussas.
Men nej....
Hade jag inte TJATAT hade hon säkert pussat sin pappa gladeligen men så kommer "tjatiga-tant-släktingen" och TJATAR om puss-kort.
Tvär-nobben, glöm det, njente, no, no!

Så kommer jag hem efter kalaset.

Sätter på datorn efter middagen och lite GODIS-INTAG.
Vet ni vad jag har fått?
Ett meddelande på Facebook från min granne och bästis Rickard.
Jag höll på att smälla av!!!!
Blev så glad att jag nästan började böla.
Vi var bästisar från det vi var 2-3 år och till han flyttade till stockholm när vi var typ 11. tror jag. Vi brevväxlade ett tag och sen rann det tyvärr ut i sanden.
Har under åren tänkt på honom och undrat vart han tagit vägen.
Nu ska jag minsann ta reda på det.
Jag är så GLAD, han hittade mig ;)
Helt otroligt, kan inte ens beskriva känslan jag har i mitt hjärta.
Sticka lugnt







Kommentarer
Postat av: Liza

Hahahaha, citat av Madonna var ju helt suveränt! norpar ;)



Ja du...machoungar ska vi då inte ha. Då skickar vi dom på balettläger i Ukraina MUAHAHA ;)



Mmmmm....lukta på bebisar är livsfarligt....ungefär som att gå och "bara titta" på nåns kattungar.... Jag brukar säga till soen att han luktar mammas bebis...numer suckar han LJUDLIGT och säger "sluuuuuuuuuta mamma!".



Jag har kommit på ett fiffigt tips ang celluiter på benen. Innan man synar sina ben tar man av sig linser/glasögon, ställ dig sen ca 2-3 meter från spegeln. Benen ser skitsnygga och släta ut.



Kram!

2008-07-21 @ 23:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0