Gitterben.

Vaknade för 20 minuter sen, det känns som om jag har fått vattenskalle....
Undrar om det här håller på att bli en förkylning eller vad? Har verkligen inte lust att bli sjuk nu när jag snart ska ha semester.
Men det sitter bara i huvudet, typ bihålorna, ingen värk i kroppen. Jag får väl se.

Upptäckte en sak igår.
Jag köpte så´n härna "Brun-utan-sol-kräm" som jag har börjat använda till mina ben.
Jag är ju inte ute i solen så jag kände att jag behövde hjälpa naturen lite på traven.
Tog en på HM som luktade gott och var billig, märke LÓreal.
Har använt den i ca 5 dagar nu och igår satt jag under parasoll i trädgården och stickade men med benen i solen.
Då får jag se att det glimmar, glimm, glimm.
Attans, det är glitter i krämen.
Tonårs-varning, men nu har jag faktiskt inte råd att köpa en ny. Himla irriterande att jag inte köpte Dovemärket istället.
Ja,ja, jag har iallafall fått lite färg på benen. Plus glimmande skinn...
Och appropå solbännan.
Min torso...
Alltså, herregud...
Jag har "Haklapps-solbränna", dvs lite brun på armar och bröstkorg men så tar jag av mig linne eller tröja och...
Ja, snyggt är det inte!!!! Kritvit torso, riktig bondbränna!
Måste nog lägga till lår också, lår och torson.
Tur att man är snygg med kläder iallafall, då kan man upprätthålla en liten illusion.

Läste insändare i tidningen idag (igen) ang det här att Storkeenheten ska läggas ner på lasarettet.
Det ÄR verkligen inte klokt!!!
Det är ju faktiskt samma som med hjärtinfarkt att ju fortare man får hjälp desto fortare kan man oftast rehabeliteras och bli frisk. Det var en sjuksyster som skrev att Stroke faktiskt drabbar många nu i lägre åldrar, typ 45-50 årsåldern och det stämmer säkert. Tänk om man inte får rätt vård i tid och efterföljande träning på det. Då är det kört!!!
Då är den människan en belastning för samhället vid 50 istället för vid 80. Vad kostar inte det samhället tro???
Tänk att det gäller att träffa rätt personal som har kunskapen i rätt tid för att inte bli ett "vårdoffer".
Tänk att sitta där och kanske vara fånge i din egen kropp och ha en massa tankar du inte kan uttrycka...
När du är 45, för att du kanske inte visste heller att det är ärftligt också.
Shit.
Ja, och i min släkt är det ju i rakt nedstigande led med stroke, hjärt och kärlsjukdomar, kroppspuslåderbråck.
Framtiden ser INTE ljus ut.
Men stackars dom som drabbas på Gotland innan man själv ligger där.
Ring gärna, jag har iallafall lärt mig ett och annat om det på Regnbågen-tiden. Jag kan börja frilansa som rehabiliterare nu när Strokeenheten läggs ner... För DU lär ju få träna hemma säkert, sjukgymnaster är det ju också ont om...
Lycka till alla som ligger före mig.
Sticka lugnt :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0