Herregud... Vilken galen dag ;)

Idag har det gått undan, Chiifen och jag har fått MASSOR gjort faktiskt. Hon var helt slut när jag gick hem...

När vi skulle gå och äta lunch idag på "Trägår´n" så hände något som aldrig hänt mig i hela mitt liv...
Håll i er nu..
Och nu kommer jag också avslöja hur OHEDERLIG jag är...
Hjälp...
OK!
Jag skulle ta ut pengar på bankomaten vid Swedbank, till lunchen. När jag går fram till den tomma bankomaten ( det var ingen kö ) sitter det 300 kr där i penningautskicket..
Helt ensamma och utan ägare...
Jag tog dom, lämnade inte in dom...
Hade det varit en tusing hade jag lämnat in dom på banken men, 300...
Till Chiifen sa jag att jag skulle lämna tillbaka dom EFTER jobbet, för jag "GLÖMDE" ju naturligtvis det när vi gick hem efter lunchen.
Jag vill ju inte att hon ska veta vilken OHEDERLIG SKURK JAG ÄR...
Jag undrar vad GUD har för straff till mig för det här nu???

En annan sak som jag är glad för just nu är att min hy är utslagsfri för första gången sen i november.
Jag är faktiskt utslagsfri och knotterfri men så sköter jag mig också.
Ingen sol, inge salt mat och tråkig mat ( men det blir ju fint då )...
Jag är glad att se ut som mig själv igen. Nu hoppas jag att det håller i sig!

Nummer tre idag som jag är glad över:
Jag vann det där Annansmönstret som jag lagt bud på, på Tradera.
61 kr, dyrt för att vara ett mönster på Tradera men billigt för jag hade ju tänkt betala 400 bara för att få det.
Nu blir det ännu mer " Fin-fina" sjalar ;)

Så kommer jag hem från jobbet och mamma sticker ut näsan...
Nelly har hållit henne vaken hela natten...
Ok, säger jag.
Jag tror hon "BYGGER BO", säger mams.
Vadå, bygger bo???
Ja, kommer du ihåg när Katinka2 ( vår bedrövliga mini-pudel ) blev skendräktig? Då betedde hon sig så här..
Hon gnällde, krafsade, byggde bo med filtar och tofflor och gosedjur.
Nelly har " Byggt Bo " hela natten.
Jag klämde och kände på hundens mage, känner inget MEN ser att tuttarna har blivit stora.
Shit, jag kommer ihåg att Nellys matte och granne pratat lite löst om att det " kanske " kunde ha blivit en parning runt valborg med grannens hund.
Jag ringde upp matte och hon kommer in lite senare...
Dom hade kollat upp på nätet hur länge en hund är dräktig och det STÄMMER nästan på dagen med att börja "Bygga-Bo" beteendet.
Sen hade husse kollat runt lite i deras trädgård och hittat ETT LITET BO ( ? ) som Nelly har grävt ut under barnens lekstuga...
Nellys matte erbjöd sig att ta med hunden hem igen men se det ville INTE mamma ( ???, igen ).
Asch, vi prövar en natt till så får vi se vad som händer säger hon.
Ja, vi får väl se om vi får agera Barnmorskor i natt eller inte...
Spännade.
Stackars ordinarie matte visse inte om hon skulle skratta eller gråta.
Blir det små valpar är dom i såfall: Border Collie, Labrador, Schäfer och Ungersk Vattenhund ( tror jag matte sa ).
En riktig 4-vägskorsning!
Jisses, varje dag är ett äventyr här.
Nu ska jag ta lite glass och sen krypa till kojs.
Sticka lugnt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0