Sommarbruna ben med kräm som funkar...





Börjar med en bild på mina ben...
Bevisbild, Sofie, på att krämen funkar. Jag hoppas man kan se att jag UTAN att sola har fått sommarbruna ben. Jag skrev ju om den där "Glitter-brun-utan-sol-krämen" för ett tag sedan. Nu, 1 ½ vecka senare ca har jag bruna ben som faktiskt ser naturliga ut. Helt otroligt!
Och det där glittret blir faktiskt fint på benen nu när dom är bruna.
Stort hurra :)

Och så kom grannen förbi när hon var ute och motionerade sitt "HUSDJUR"...
Nä, skämt & sido.
Cirkusen är faktiskt väldigt omdömeslös tycker jag när dom motionerar och visar upp sin säkert JÄTTE-SNÄLLA elefant mitt i stan...
För det första:
Jag upptäckte att dom gick förbi för att folk TUTADE i sina bilar och vinkade...
Hur idiotiskt som helst!!!!! Vad tänker folk med???
Jag hörde från vardagsrummet: Tuuuut, tuuuut, tuut.. Och tänkte, vad är det nu på gång då?
Och så är man ju en avkomma från Annie Larsson så nyfikenheten kommer snabbt ;)
Ja, där kommer elefanten lunkandes med skötare.
Men alltså..
En elefant i stan, med tutande bilar...
Även den "snällaste" familjehund/katt/häst/hamster m.m har fått TOKSPEL och löpt amok, bitit sina ägare, sparkat ihjäl osv...
En elefant känns ju ganska osäkert att springa runt med på stan bara för att dra folk till sina föreställningar.
Förra året sa ägaren BL A att elefanten behövde mycket motion, men det finns MASSOR med motions-space ute vid P18 där cirkusen står.
Hällarna, P18 spåret.
Sätt typ en skylt att  "Vi motionerar vår elefant nu på milen-spåret så spring "helst-gärna-inte" här förrens klockan....
Bara en idé alltså..
JAS-planet var ju också toppmodernt och SUPERSÄKERT, det störtade ju 1:a gången på Kungsholmen.
När jag hade mina hästar t ex, var ju faktist folk så dumma att dom tutade ibland när dom ville påkalla uppmärksamhet för att dom kom körande, när man red på vägen. Det kan ju få den lugnaste häst att bli skiträdd trots att den precis som ryttaren redan hört bilen.
Ock så tutar folk på en elefant.
Allt för biznizen antar jag, men ändå OMDÖMESLÖST!


Bröllopssjalen är klar :)
Den tog 30 tim och 10 min.
Eller nästan klar iallafall, det är lite pärlor som ska broderas på. Det fixar jag i eftermiddag.
Skall till garnaffären och hämta nya garner idag och börja på något nytt.
Satte mig i omgångar igår och försökte förstå "Annanas-mönstret" men jag fattar NOLL!!!!!
Djäkligt irriterande.
Jag läser och läser men fattar inte början.
Ibland kan det vara så att det tar ett tag innan jag fattar för man är för trött, hungrig osv men jag fattar inte..
Försökte efter lunch när man fått upp blodsockret, efter fikat på eftermiddagen ( alert på koffein ) men...
Nej, jag fattar inte!
Tog fram det idag, pigg och nyvaken...
Fattar inte.
Men, jag ger inte upp hoppet :) 
Kan säkert fråga ägaren till Tyglagret , hon kan virka tror jag.
Lite surt bara.

Igår såg vi två filmer.
Den ena hade väl fått "Sådär-kritik" och den andra "4-5:or" i varje recention.
Båda svenska.

Första filmen var: Morgan Pålsson, Världsreporter!
Hade inga förväntningar alls, trots att jag ÄLSKAR "Hipp-Hipp" programmen.
Den hade ju fått ganska ljummen kritk.
Men hjälp vad vi skrattade när vi såg den, ibland till och med så jag fick ont i magen.
Han som spelar Morgan gör ju det helt underbart, allt från reporter-accenten, klantighet, minspel, till hans självgoda självupptagenhet.
Den var SKITKUL, recentionen från Södervägs-Maffian: ++++ och en ½.
( Juryn består av mig, mamma och Denny ;)

Andra filmen såg jag och Denny.
"Leo"
Hade stora förväntningar, den har ju vunnit en massa priser och en massa PLUS i alla tidningar.
Den lämnade mig totalt oberörd!
Jag som bölar till Extreme Home Makeover, förväntade mig översvämmade tår-floder, hulkanden, extra toarullar för snyt-attacker...

Jag snabbspolade tillslut till Dennys stora förtret.

Boring!!!!!

En man som ska hämnas för att en man skjutit ihjäl hans fru.
Sorg blir mördar-hat.
Overklig handling att man skulle reagera så om det hände en själv.
Kanske händer 1 på miljonen i sverige, kanske vanligare i Pakistan eller Irak. Vad vet jag????
Filmen lämnade mig totalt OBERÖRD.
Eller så var det kanske en "Kill-film"?????
Denny sa dock inte ett smack när vi sett klart den och jag var för trött för att fråga.
Tar upp det senare idag med D och återkommer senare med plussen ;)
Av mig får den iallafall  bara + ½.
Dåligt skådespeleri, dålig dialog ( Lägg av mannen, ryck upp dig mannen,  kom igen mannen, URTÖNTIGT!!! Jag bli allergisk av sån´t snack. ), dålig filmning, DÅLIGT manus.

Nu ska jag skura badrummet..
Norgekusinen ringde igår och dom kommer på måndag, måste alltså skura badrummet då för det är inte fräscht.
Sticka lugnt :)
P.s. Inga valpar ännu D.s.


Kommentarer
Postat av: Tove

Hej du!

Ja det är ju inte varje dag man ser elefanten traska förbi på gatan (håller med dig dock, orutinerat av dom!). Kram kram.

2008-07-12 @ 14:47:35
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Tove

hehe nu såg jag dina kommentarer.. ;) köper inte helt argumentet, det där är nog 50-50 faktiskt, iaf om man ser på de två exempel jag drog på sidan! en av dom e tagen ur "verkligheten" så att säga.. ;)

2008-07-12 @ 14:53:37
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0