Idag flyttade "Norway-Corleones" till Sanda...

Igårkvälls grillade vi lite och hade faktiskt tur med vädret.
Molnigt men uppehåll och varmt i bersån.


Grannens katt Milano kom på besök, utslängd och hungrig tyckte han väl att det luktade gott på vår sida staketet.

Idag kom "Norway- Corleones" upp tidigt och gjorde lite ärenden på stan...
Sen hade dom en date med gamla ägarna till huset för att få sin HETT efterlängtade nyckel.
Kan tänka mig att lyckan är stor ute i Sanda just nu och Röja-ut-all-skit-faktorn hög !

Jag och Joar gjorde stan en timme idag, IRK, säger jag bara...
Shit vad folk, jag blir allergisk...
Jag har verkligen dåligt tålamod vad gäller trängsel och köande på sommaren.
Och vilka Spöken det glider omkring på stan nu, både jag och Prinsen vred huv´ena ur led.

Själv gjorde jag en notering om mig själv och min längd.
Jag kände mig som ett slagskepp, typ Götheborg som var här och hälsade på i hamnen nyligen.
Jag är lång va, men inte så lång, svensk-lång, 176 cm.
Med mina sommarsandaler med klackar tippar jag på att jag är 181/182 kanske.
När jag gick Adelsgatan fram kände jag mig som en JÄTTE(lång..en)
Det var inte många vare sig killar/män eller tjejer/kvinnor som var lika långa som jag, hel-mysko, för så brukar jag inte känna annars.
Men jag kände mig faktiskt Ufo-lång.
Kanske fastlänningarna är kortare än gotlänningar?
Bratz-killarna ( eller wannabe bratz-killarna) är ju pyttekorta med små krumma hjulben, bratz-brudarna också.
Som sagt, jag kände mig som ett jätteskepp som seglade framåt med höga master och för fulla segel....
Fördelen är att folk faktiskt FLYTTAR sig när man seglar fram på gatan.
Jag kan bara gå rakt fram utan att snirkla mig mellan folk.
Det är ju naijs förstås ;)

Jag och Prinsen hamnade tillsist på Kränku och där blev det inhandling av akvarellpapper som funkar till grafik, akvarell-blandar-platta ( eller vad det nu heter ) och lite nya akvarellfärger till mitt lilla skrin.
Blått och grönt, färgerna som går åt mest.
Personalen i affären hade inte tid men jag hade så´n tur att jag mötte en "riktig" konstnär som jag började prata med medans vi stod och plockade på oss konstnärsprylarna.
Jag fick en massa värdefulla tips vad gäller papper,färger, kopparplåts tjocklek, torrnål, och färgroller när man ska göra grafik på hobby-nivå.
Hon var här för att hålla en konstkurs i kroki, pastell och tusch.
Inflyttad till Sverige från Holland.
Supertrevlig!!!

Nu ska jag "götta" ner mig i soffan och virka på min bruna superfina sjal ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0