Mysig dag på stan med sonen...

Idag kom min lille prins...
Han hade en sak han sa vi måste göra, vi skulle cykla till Åhlens och köpa en kortplånbok..
Jag höll på att frosta av frysen så jag sa att vi fick vänta till senare på dagen. 
 Det var knök-fullt på stan!
Joar sa att han aldrig sett så mycket folk på stan någon gång.
Inte jag heller...
Vi började med Åhlens och där fyndade jag rejält kan jag säga.
Det var rea på tyg och så var det 30% på reapriset.
Jag köpte mer av det tyget som jag klädde om stolarna i köket med. Jag köpte så jag skulle kunna sy en "storkudde" till korgstolen och så köpte jag extra tyg så jag skulle kunna klä om 4 stolar till.
Jag köpte alltså en stor innerkudde 80*80 cm, 2.40 m tyg och för det betalade jag endast 190 kr!!!!!!

Efter Åhlens gick vi ner på Lekstugan ( quelle suprise ) och sen var blodsockret nere i tårna.
Vi bestämde oss för att gå på Trägår´n och äta salladsbuffé.
Joar som älskar IcaMaxi sallad tyckte detta var 100 ggr bättre!!
Jag blev positivt överraskad för jag betalade 79kr men för Joar betalade jag bara 59 kr ( barnportion ) men han åt ju DUBBELT så mycket som jag.
Mycket bra, hit går jag med honom fler gånger.
Billigare än Mac Donalds.
Det var ju faktiskt billigare än att köpa pastasalladen på Ica Maxi oxå för där kostar det lika mycket när han plockar ihop sin sallad och han blir aldrig mätt.
Det är ju rena rånet att köpa sin pasta/plocksallad där...
Här kan man ju äta hur mycket man vill för ett pris : )

Efter lite "Tankning" shoppade vi vidare..
Vi gick och letade inflyttningspresent till Nybyggarna/Godsägarna i Sanda.
Vi var på Village, Bolaget och när vi var på Bolaget så får jag se....
Mina virkade rosor på Ulrika Björnssons konstverk!!!
Tjoho... Skitkul!!!!
Inte för att det är jag som gjort tavlorna men jag har varit lite delaktig...
Det var verkligen jättehäftigt att se.
Skall ta med mig kameran någon dag och fota.
Sen blev det en sväng bland krims-kramset på torget och en titt på en tjej som utförde lite magdans.

Vidare tog vi oss till Solkristallen ( Joars favoritaffär) där han inhandlade en drake och jag gick till Indiska där jag fyndade 2 kuddar till ryggen i korgstolen.
2 betala för 1, sån´t älskar jag!
Så för 2 kuddar betalade jag 75 kr, inte illa.

Vi fick en Jättemysig-mor-och-son-mys-shopping-strosar-dag :)
Väl hemma blev det pysseldags.
Jag satte igång och sy storkudde och blev mycket nöjd med resultatet.


Joar har fotat mig "in action"...







Jag har fotat mitt resultat...


Storkudde/Madde, småkuddar/Indiska.
En riktig misch-masch i färger och blommigt, så typiskt mig ;)

Hade ett samtal med Hudläkaren idag också.
Tack och lov får jag trappa upp medicinen igen och BEHÖVER inte sluta.
Nedtrappningen har ju inte varit bra och jag märker ju skillnad dom dagarna jag tar tabletter och dom jag är utan.
Sen Diggiloo har det ju varit katastrof-dåligt men bara idag märks det skillnad när jag tagit tablett 2 dagar i rad.
Nu kan jag vara lugn och huden är slät igen, tack och lov för det.

Imorgon blir det premiär för stranden!!!
Har ju inte varit EN ENDASTE DAG ÄNNU på playan.
Idag är FÖRSTA dagen jag känner mig pigg igen efter halsont och förkylning så det blev en långpromenad med Sofie på morgonen.
Idag har jag verkligen hunnit med massor och känt att jag orkar.
Hurra, nu kan semestern börja igen :)
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0