Slutat att vara gnällspik...

Klockan 15.00 idag slutade jag tycka synd om mig själv...


Jag idag klockan 10.30, när jag ännu tyckte synd om mig själv.

Ont i halsen, satt och såg en repris på Oprah i bikini & solklänning.
Inomhus i soffan, virkade på en sjal ( vad annars? ).
Solen skiner, varmt.
Kul, jättekul... Verkligen...
Så ringer Ronnie och Ullis och vill komma förbi på en fika vid tre.
Okidoki, kom ni.
Muppade runt tills dom kom. Vi fikade och snackade och hade det bra i bersån och när dom åkt kände jag bara:
Kallis, nästa!
Hade avblåst detta äventyr med Karin att se vårat favorit After Beachband.
Sista chansen idag men på morgonen kände jag bara att: Jag orkar inte....
16.30: Jag orkar!
Frågade min käre sambo om han kunde hämta Karin och skjutsa ner oss.
Det kunde han men bara om vi tog "Limon".

HELST GÄRNA INTE  men nu var det bråttom om vi skulle hinna..


Karin och Gitta i baksätet.
För Gitta var det premiär att åka limousin så hon ville gärna ha bildbevis.
Ok, Gitta, här är ditt bevis ;)
Brudarna blev dock LITE putt på mig för jag VÄGRADE bli avsläppt från limon utanför Kallis. Jag tvingade Denny att släppa oss på Strandgatan vid " Fnasket i plasket ".
Lite mer diskret tycker jag, jag är ju inte riktigt bekväm med att glassa runt i det där skrytåket.


Kallis...


Karins & mina After Beach favoriter... Duo jag.
Vi är deras äldsta Groupisar antar jag.
Hur stavar man Groupisar egentligen??? Det där såg lite fel ut...
Gropisar, groupie, skitsamma. ( Förlåt )


Jonas, han har börjat på gym tror jag bestämt.
När vi såg detta band i början hade han smalare armar än mig...
Nu ser hans armar mer ut som mina lår...
Han kanske inte tränar förresten, han kanske käkar spenat?
Hm, börjar bli tant-häng ( dvs lös hud på 2 pinniga armar, not nice ;) på mina, jag kanske oxå ska testa spenat..


Jonas & Anders.


Trummisen...
Som jag glömt vad han heter just nu. Hjärnsläpp... Nä, Fredrik.


Jaha, då var det ett år tills nästa gång.
Lite besviken är jag dock....
Hade gärna hört lite Metallica eller varför inte Mustasch eller Hellacopters...
Men det är ju tyvärr ingen önskekonsert, kanske nästa år????
OCH...
Lasse, deras förra keybordist ( eller vad det nu heter.. ) Var är han???
Vi saknade dom otroligt dåliga vitsarna han brukade dra.

Frågan är dock...
Vågar man sig till Kallis fler år?
Jag såg nog inte många i vår ålder på stället, vi drog nog upp medelåldern rejält när vi kom dit.
Nästa år ser jag framför mig att vakterna kommer fram och säger:
Tyvärr, ni har passerat Bästföre datum FÖR LÄNGE SEDAN.
Det ser inte bra ut om ni går in här, det är inte bra för våran IMAGE...

Efter Kallis blev det Max, mötte upp Sambo, Micke och Karja.


Han är "välan" för söt, Karja-vännen. Tummen upp för bruttan i bakgrunden, jag förstår det sötis...
Men är hon inte lite VÄL GAMMAL för dig? Hon måste ju vara MINST 10 år YNGRE än mig ;)


Mikey och en lyktstolpe...
En lyktstoplpe och Mikey...

Sticka lugnt :)




Kommentarer
Postat av: Tove

intensiva sommardagar! =) hoppas viruset går ur kroppen på dig så snart som det bara går, ska hålla tummarna. Njao näe jag tror faktiskt inte att jag kommer hem hit nästa sommar, mer än på nån semestervecka då!! Vill (nog) jobba i Gbg då! Go natt! =)

2008-07-25 @ 04:10:30
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Lasse

Hahaha.... ja, jag läste er lilla blogg ang. Duojag och Kallis-spelningarna... jag hoppade ju av bandet i januari för att köra en ståupp-turne i Uzbekistan med mina dåliga vitsar. Uzbekiska Kanal 6 gjorde en liten grej... de gick ganska bra. Men det var inga som förstod dom så jag satsade på massage-terapeut i stället... hahahaha... se hemsidan så kommer ni förstå. Det finns en tid för allt och min tid i Duojag kom till ända, jag hoppade av och lämnade plats för den unge och hungrige (hungrigare) Sebastian.



Var nu rädda om er och om ni tjatar riktigt hårt på Sebbe så kanske ni kan få honom att gå fram och köra en riktigt usel vits - vem vet!



Ha det bra!



Hälsn Lasse

2008-07-25 @ 17:04:49
URL: http://www.yogastudio.se/lasse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0