Rudolf med röda mulen..


Man måste nog klicka på bilden för att kunna se på nära håll..
Mötte en "Klasskamrats-mamma" när jag var och handlade efter jobbet idag, hon hade med sig sitt yngsta barn. Efter en stund när vi står och pratar säger barnet:
Din näsa är röd, har du brännt dig i solen?
Nä, säger jag ( lite spexigt ), det är jag som är Rudolf.
Le Barn: Rudolf, vem är det?
Renen du vet, hos jultomten.. Ha,ha
Le Barn: Gud så dum du är!
Ja gott folk, ingen succé idag heller ;)

image110

Idag hade jag och Chiifen en lyxig dag till...
Här ovan är min lunch-utsikt.
Vi handlade med oss pastasallad, gick ner till  Botaniskan och åt lunch i Lusthuset. Helt otroligt! Högsommarväme och myspys på jobbet, sen vandrade vi runt och tittade på alla vackra blommor.

 Rosa fluff-fluff-buske..

image119

image115

image116

image120
Lila "Boll-blomma"

Imorgon är jag ledig och då ska det jobbas, dvs virkas rosor. Ska "gotta" in mig under ett parasoll i trädgården. Så kommer min söte lille son som jag längtat ihjäl mig efter den här veckan.image121
 Igår stickade jag klart den här sjalen, snygg färg tycker jag. Hallonröd.

För övrigt kommer jag ALDRIG att flytta till Australien, från det ena till det andra...
Sitter och ser ett program om Världens giftigaste djur, ALLA verkar ju finnas " Down Under" i old Aussie.
Tack men det räcker med sniglarna på Kärleksstigen eller Mega-Gift-spindlarna som bor i våra fönsterspringor. Dom glömde jag förresten berätta om när jag putsade fönster härom dagen. Men jag blev ju RÄTT upprörd över min klantighet och ihop-kladdade fönster så spindlarna kom liksom i skymundan för en gångs skull.
Annars brukar dom vara det som är orosmoment nr. 1, i min värld av fönsterputsning...
La dock märke till en sak i år, spindlarna verkar STÖRRE!
Det är ju så poppis att skylla på växthuseffekten nuförtiden, kan det vara så att insekterna blir större nu för att det blir varmare?
Fy fan, börja sopsortera gott folk, industrier släpp inte ut en massa gifter ( eller vad det nu är ni släpper ut ).
Slarva inte för då får ni med mig att göra, JAG vill inte bo i en värld där småkryp och insekter bara växer och VÄXER!!!!
Sticka lugnt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0