Smått och gott, killar och salt.


Igår hade vi en lugn dag i trädgården, Kamilla och Konrad kom på besök. Vi fikade och så hade jag svängt ihop en jordgubbspaj, det blev hel-smarrigt. Till och med Nelly fick lite paj som blev över..
Jag hade virkade klart dom där 40 rosorna som jag hade en beställning på, 1800 kr till nytt garn... Yes, biznizen lever vidare ;)
Nu har jag en bröllopssjal som skall börjas på så fort jag får garnet, pärlorna som skall stickas in är köpta idag, dom är jättefina.
Idag har varit en fixar-dag, jag har gjort ärenden på stan och varit och fikat med Peter på Märta´s.
Spännande kan jag säga, alla som hatar "skryt" läs inte vidare för nu handlar det om uppraggningsförsök igen... (ha,ha)
Jag kommer in i trädgården på Märta´s och står och söker efter ett bord under ett parasoll i skuggan, fanns inget.

Mitt framför mig sitter ett gäng byggkillar (snyggingar, fulla med tatueringar och muskler), den ena säger:
Hej Sunny-Girl, du kan komme og sitte her vid oss ( på danska )
Nä, tack säger jag, jag ska fika med en kompis och letar efter ett bord i skuggan.
Uppraggaren: Ja, kom og sitt her... Skugge..
Sunny-Girl: Nä, tack jag tror inte det.
U-R: Jo, du kan sitte her me oss tills din vän kommer, kom, gott om plats...
S-G: Nä, jag sätter mig här uppe på verandan och väntar.
U-R: Nej, kom så här og sitt ( klappar på stolen bredvid sig )
S-G: Nej, tyvärr men tack ändå...
Satte mig på verandan och kände mig lite mallig... Kafeét var fullt med unga, släta, söta tjejer som glodde som faan och gav en det "onda ögat".
Dom tänkte säkert : Va fan, hur kan den där gamla kärringen bli uppraggad och inte vi...
Eller.. Så hade grabbarna redan försökt med dom och inte fått napp. Så kommer Gammel-tjoa och då har dom blivit desperata.. (ha,ha)
Det kan vara den varianten också att dom trodde att jag var både yngre och snyggare för dom inte såg hur jag såg ut tack vare mina stora solbrillor.
Chiifen sa för ett par veckor sen till mig när vi står vid ett övergångsställe och några unga killar kör förbi,  tutar och visslar:
Dom tutar och visslar bara på dig för dom inte ser hur GAMMAL du egentligen är bakom dina solbrillor..
Jaja, men dom visslade iallafall.

Berättade dagens lilla incident för en av mina vänner, hon vill VÄLDIGT gärna gå dit och kolla in läget med alla välbyggda danskar nu. Helst så fort som möjligt..

Så till en liten innehållsförtecknings- spaning.
Jag har ju blivit en expert på att kolla innehållsförteckningar nu för tiden. Dels för det där förhatliga saltet och nu också laktosen.
Igår kastar jag ett "getöga" på Dennys mjölkförpackning, vad ser jag???? ( Vanlig lättmjölk, Arla )
Natrium ( dvs SALT ) i mjölken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag kollade snabbt Joars ( och min ) laktosmjölk, inget natrium i den, PUH..
Det var nog bland det sista jag hade föväntat mig att det skulle vara tillsatt SALT i mjölken. För det måste ju vara tillsatt, hade det varit naturligt skulle det ju ha funnits i laktosmjölken också.
Snart kommer jag kontakta konsumentverket eller vad det heter, vad stoppar producenterna i oss konsumenter?
Sticka lugnt :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0