Yes!!!! Jag har kommit på slutet!!!!!

Sitter och lyssnar på näst sista skivan på " Tordyveln flyger i skymmningen" och jag kom PRECIS på slutet, fy f-n vad den är bra!!!!!
Jag spar den sista skivan till imorgon och håller mig själv på halster, jag hoppas jag har rätt...
Fast och andra sidan så har jag "gissat" rätt slut fler än en gång och då har det varit fel...
Men nu är jag nästan 100 på att jag har rätt...
Nästa gång jag är på bibloteket ska jag faktiskt låna "Barnen i Bullerbyn". Jag vet, barnbok men jag är så himla sugen på att höra en riktig Bullerbyidyll med Astrid Lindgrens röst.
Eller så kanske jag hittar en annan gammal klassiker som jag glömt bort.

Idag blev det himla tomt, sonen har åkt, inge kul alls.

Skall snart hoppa i duschen och bege mig till jobbet, måste bara skriva vad Joars kompis sa till mig.
Världens sötaste unge, verkligen, snusförnuftig och rödhårig, självlockig med gröna ögon.

Vi åt tidig middag och var klara vid 17, kompisen kom förbi.
Vi spelade spel och jag bjöd på kladdkaka med glass.
Kompis: Du är allt en riktig bohem..
Jag: Jaha, tycker du det.
Kompis: Ja, det är en massa gamla prylar här och lite hip-som-happ.
Jag: Hip-som-happ.. Hur menar du?
K: Ja, man kan göra lite som man vill och Joar har inga tider tycker jag det verkar som.
J: Det är ju sommarlov då tycker jag man kan få göra lite som man vill.
K: Jag har mat-tider.
J: Det har vi ibland oxå men som sagt det blir lite som det blir nu på sommaren.
K: Jag har inte ätit kvällsmat och nu har jag ätit efterrätt innan maten. Det är bohemiskt...
J: (Oops) Ok, ja, det var ju inte så bra men jag ska prata med din mamma, jag hoppas det är ok..
K: Mmm, det är det nog, jag hinner nog bli hungrig igen.
K: Du är förresten GANSKA bra på att virka och sticka, det är bohemiskt.
J: Jaha, tack vad snäll du är.
K: Fast du har ganska mycket ordning här, ÄR det verkligen bohemiskt?
J: ( hjälp ) Jag vet inte riktigt om du vet vad bohemiskt betyder men till viss del är jag kanske lite bohemisk. Mina kläder kanske är lite bohemiska. (Vad säga liksom????)
K: Mmmmm. Jo, annars är du nog ganska NORMAL....

I love kids, när dom är i närheten har man ALLTID något att skriva om.
Sticka lugnt från den GANSKA NORMALA BOHEMEN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0