Äta grillat ute, premiär idag...

image64

image66

Idag har jag haft en riktig pysseldag, suttit under parasollet i trädgården.
Virkat halsband, stickat, målat blå änglar i alla möjliga modeller. Mycket inspirerad från igår !!!!
Det kom en man in  i min lilla bod oxå, en "fullgubbe". Han var lite besviken att jag inte hade herrmodeller, scarves tyckte han att jag skulle utöka sortimentet med. Förklarade att scarves  är oftast tunna, vävda halsprydnader i typ silke . Du kan väl köpa in tyckte han, Nä, jag vill helst göra själv sa jag ;)
image67
Fram emot kvällen blev det grillpremiär och äta ute. Ullis & Ronnie kom över och vi hade nå´n form av knytis. Joar åt Béarnaisesås med kött, alltså mer sås än kött. Kall, direkt ur förpackningen, Irk...
  Mat, dryck = Mums        Ronnie ! Han med det snygga namnet... Tycker Joar.... Fast det ska stavas Ronny enligt expert-Joar.
  Kaka till kaffet?
Imorgon är det redan dags för jobb igen, jag fattar inte att 4 dagars ledighet redan har försvunnit.
Sticka lugnt..

Kommentarer
Postat av: Tove

hej hej!
härliga fotografier och bilder av det du målat =) vackert!

här har vi också haft sommar i helgen, helt fantastiskt! =) kram!

2008-05-12 @ 18:20:13
URL: http://www.tovisens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0