Flinka fingrar.

Status:
Samma som i morse.
Jag tittade mig i halsen och det har lagt sig som en gul skorpa över höger halsmandelsåryta.
Ser konstigt ut...
Förut har det sett vitt ut på sårytan ( minus när jag hade dom där svarta prickarna på ) men det var vitt på båda sidorna.
Nu är nästan hela vänstra sidan läkt.
Och höger har en gul skorpa.
Jag gör som jag brukar, avvaktar.

Idag har jag och mamma varit en liten på en liten utflykt till Rusta för att kolla billiga garner.
Köpte bara 2 nystan men dom kan vara bra att ha om man ska göra lite extra broscher.
Så åkte vi till Ica Maxi och skulle handla.
Jag hittade SKITSNYGGA jeans till sonen för 99 :-.
Ett problem bara.
Det är mer MIN smak än hans...
Dom är Rockers-stuk på.
Det vill säga mycket tajta och smala.
Han vill ju ha väldigt Baggy nuförtiden men nu köpte jag dom här för det var bra pris och sjysst jeanstyg för att vara så billigt.
Han har i nuläget ett par jeans som sitter perfekt.
Ett par som är för stora men som går om han har skärp.
Sen har han fyra par till som ser ut som han väntar högvatten när han sätter på sig dom.
Väldigt mycket för korta.
Och dom köpte jag nya i mars-april...
Det blir något Syster-Ysters son får ärva.
Dom är knappt använda eftersom det varit Shorts-säsong också.
Himmel, han växer så det knakar.

Resten av dagen har sedan spenderats i...
Soffan såklart :)
Jag började på en sjal till mig själv igår, samma sort som de senaste 3 jag lagt ut här på bloggen.
Jag räknar med att den blir klar imorgon, fasen vilken speed jag har fått upp nu.
När jag är klar ska jag GENAST börja på den TURKOSA.
Den kommer bli GRYM, det är en otroligt vacker färg!

Idag har jag ätit RIKTIG mat för första gången på 14 dagar!
Fattar ni hur GOTT det var???
Det blev visserligen inte pyttipanna som jag skrev i morse för jag kände att jag ätit så mycket potatismos att jag ville ha någon annan smak.
Det blev fisk med citronsås och svamp istället.
Kanske inte det mest avancerade men det smakade SÅÅÅÅ gott i jämnförelse med potatismoset.
Jag fick mosa fisken ganska rejält men det gick finfint.

Jag hade även idag köpt mig en REJÄL godispåse för jag tänkte att det kan vara bra att ha hemma nu när jag börjar må lite bättre ;)
När jag fixade maten idag tog jag mig en chokladbit.
Det smakade inte bra.
Jag tog mig en nougatbit.
Äckligt.
Jag tog vingummi.
Irk.
Jag blev bara slemmig i halsen och det brände lite på sårytan.
Blev så himla besviken.
3 godisar och jag vill inte ha mer.
När tror ni det hände senast?
Jag har längtat efter lite snask och så smakar det bara sött och äckligt.
Jag stängde igen burken och ställde besviket in den i skåpet.

Så beklagade jag mig för samboenden...
Det smakar äckligt, jag är inte sugen på godis längre...
Men det är väl JÄTTEBRA, säger han.
( Jag kände genast en MORDISK känsla flamma upp, godis är min LYX här i Rosacea-salt-misären )
Det är det väl inte protesterade jag.
Jag VILL att det ska vara gott :(
Men det kommer kanske.
Jag behöver bara jobba upp min socker-smaks-nerv igen.
Min söte vän som bjuder på middag på fredag har lovat att han ska göra min favoritefterrätt:
BananaNoffée.
Det är den sötsliskigaste fetbomd man kan tänka sig.
Som cheesecakebotten med bananer, kolasås, toppat med grädde.
Yummie...
Ser jag VERKIGEN framemot :)

Jag har inte vägt mig på några dagar.
Jag ville inte ställa mig på vågen när den visade att jag gått ner 4.5 kg.
Idag rev jag fram 2 par byxor som är strl 26 i...
Bara för att kolla.
Jag kom i dom utan problem...
Ja, det var ju ett tag sen det hände kan jag säga.
Nu när jag kan börja äta igen hoppas jag att jag går upp lite igen.
Jag köpte ett par nya jeans för 3 veckor sedan och dom är nu lite för stora.
Blandade känslor där som vissa av er kanske förstår...
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Liza

Godislusten kommer tillbaka! Det är säkert bara kroppen som måste ställa om sig från potatismosöverdosen ;)

Kramar!!

2008-10-02 @ 14:50:13
Postat av: Bloggaren Herself

I HOPE so...

:(

2008-10-02 @ 19:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0