Kaffe och bröst, därom tvistar de lärde....

Så till nya forskarstudier...
Men dom verkar inte riktigt kommit fram till samma resultat vad gäller kaffe.
I ena studien står det att läsa:

Kaffe ökar risken för cancer.
Orolig att drabbas av bröstcancer?
Kvinnor som dricker mer än 4 koppar om dagen kan öka risken att utveckla bröstcancer med 68 % .
Ett högt koffeinintag kan även leda till större tumörer som är svårare att behandla.

I nästa studie har dom kommit fram till följande:

Kvinnor som dricker kaffe FÅR MINDRE BRÖST.
Å andra sidan MINSKAR risken för BRÖSTCANCER.
( ???????? )
Kaffedrickande kan minska storleken på brösten en hel del.
Men kaffet påverkar bara kvinnor som inte äter hormonpreparat.
( antar att dom menar p-piller och dylikt där )

Ok....
Den här sista studien ställer jag mig ganska undrande till.
Hur har dom genomfört undersökningarna där?
Har dom tagit en kvinna som äter homonpreparat och dricker kaffe och sedan tagit bort hormonpreparatet?
Och sedan sett om brösten krymper?
Det vet ju alla då som ätit p-piller att tuttarna blir större av p-piller och slutar man så blir bysten mindre.
Kaffet påverkar ju knappast.
Eller...
Har dom tagit kvinnor som inte äter hormonpreparat alls och kollat kaffeintaget och om dom slutar vad som händer med storleken på Kärlekskuddarna?

Jag vill GÄRNA ha lite mer information när dom gör sådana här studier HUR dom gått tillväga.
Dom får gärna vara lite mer utförliga när dom lägger fram sina resultat.
Så undrar jag, som i första studien och andra studien om dom tagit hänsyn till ärftligheten av cancergenen?
Har kvinnorna i studien haft bröstcancer i släkten?

Det enda jag med STÖRSTA säkerhet kan säga är :
I mitt fall har iallafall INTE kaffet spelat någon roll vad gäller BRÖSTSTORLEKEN.
Jag började dricka kaffe när jag var 32 och mina bröst var SMÅ redan innan.
Dom har inte krympt ännu heller.
Men det är i och för sig svårt att se för dom syns ju knappt ändå.
Kanske det gått från vändstekta ägg till myggbett.
Bara GUD vet ;)

Idag ska jag bara ta det lugnt och vila.
Igårkvälls var min hals så svullen av allt pratande och hålligångande att jag KNAPPT kunde svälja när jag gick och la mig.
Inatt jobbar jag.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Liza

Hm...skulle man få mindre bröst av kaffe skulle jag inte ha några kvar. Faktum är att med tanke på hur tidigt jag började dricka kaffe och med min kaffemängd per dag borde mina bröst gå INÅT vid det här laget...



Kramar!!

2008-10-18 @ 16:31:39
Postat av: Bloggaren Herself

Ha,ha,ha...

Ja du, forskare och deras resultat.

En vacker dag säger det bara "POFF" och din gosehylla är väck.

Då blir du nog ganska PAFF...

Kramis ;)

2008-10-18 @ 16:56:19
Postat av: Liza

Vettefan om den kan kvala in som goseHYLLA överhuvudtaget.. ;)

Kram!

2008-10-18 @ 17:39:18
Postat av: Bloggaren Herself

Nämen där ser du...

Då har den ju KRYMPT av allt kaffe iallafall då ;)

2008-10-18 @ 20:53:13
Postat av: Liza

Hahaha nädu...den har alltid varit såhär. Förutom när jag ammade för då hade jag porrtuttar och kunde inte se fötterna om jag stod rak. Gud så glad jag var när de mer hanterbara bopparna återvände.

2008-10-18 @ 23:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0