Nervös...

Just nu är jag ganska nervös faktiskt.
11.30 ska jag på "kundbesök"...
Jag är inte överrens med mig själv om priset även om det kändes HELT rätt när jag pratade med Miss Sophie häromkvällen.
Jag är inte nervös för mitt hantverk, för det har jag KRITISKT granskat och jag är NÖJD!
Jag är inte nervös för att snacka.
Jag är nervös för att hon ska tycka att det är för dyrt.
Då kommer hon ju inte vilja köpa.
Nä, jag blir tokig på det här....
Jag skulle ha hållit mig till min lilla bod.
Fan.
Kanske kommer jag vara lite gladare vid lunch idag.
Vi får se, jag återkommer.

Så till en liten notering...
Mina läsarsiffror har dalat, REJÄLT.
Hm, jag får skärpa till mig.
Kanske har varit för gnällig i mina inlägg.
Jag ska bättra mig så det blir lite roligare att läsa min blogg.
Men jag mår BRA nu iallafall ;)

Så till lille sonen.
Kommer ni ihåg att jag hade fyndat snygga Rockersjeans på Ica Maxi för någon vecka sedan?
Jag var lite fundersam på om han skulle godkänna dom, men det gjorde han faktiskt.
Det blir nämligen ett PERFEKT HÄNG i baken på byxorna.
Enligt honom då, jag tycker det ser HEMSKT ut!
Men 99 kr för jeans som duger i hans ögon då får man ju hålla snattran.
Iallafall var Chifen och handlade på Ica Maxi för någon dag sedan.
Då får jag se att dom fortfarande har jeansen kvar så jag köpte 2 par till...
Sonen blev glad...
Men så får han se kvittot i påsen...
Var har du köpt dom här jeansen, på Ica Maxi?????

Tänk dig för djävligt noga nu, sa jag till mig själv i skallen...
Anade ugglor i mossen direkt...

Eeh, nej på HM, svarar jag...
Hurså?
Det står Ica Maxi på kvittot, säger sonen.....
Ja, men påsen jag hade jeansen i gick sönder så jag fick ta en gammal påse på jobbet och stoppa dom i.
Det måste vara ett gammalt kvitto kvar i påsen.
Jaha, ok, för du kan bara GLÖMMA att jag skulle gå i byxor köpta på Ica Maxi mamma...
Det är PINSAMT.
Mhm, ja, nä, det är HM...

Aj, aj, aj...
Nu kom det en sådan där VIT lögn urhoppandes, fast räddande ändå.
Det blir inte kul om sonen är på Ica M och upptäcker att jeansen finns där.
Fast å andra sidan får jag väl fortsätta att tänja på sanningen och säga:
Hoppsan, säljer dom samma jeans här som på HM...

För övrigt när vi ändå är inne på det där med hans KLÄDSNOBBERI så säger han i morse:
Mamma, den där jackan du köpte...
Mmmmmm...
Den kan du skänka till Moldaviens fattiga barn.
Vi har en insamling på skolan.
Dom behöver den bättre än mig...

Så GENERÖST av min lille prins ;)

Kommentarer
Postat av: Liza

HAHAHAHAHA...GUD så roligt sagt. Jahaja, så du shoppar till Moldaviens barn också...? How...upperclass of you ;)



Och nähä, du har inte alls gnällt för mycket! Keep it coming! ;)



Kramar!

2008-10-09 @ 10:30:42
Postat av: Bloggaren Herself

Nä, jag är ju som sagt GJORD av pengar.

Det är därfär jag har råd att köpa lite nya billiga kläder till dom arma små fattiga barnen i Moldavien också...

Nä, dom får nog tyvärr vänta tills PRINSEN har använt klart kläderna och växt ur dom.

Som det brukar vara...

Otacksamt barn man har...

2008-10-09 @ 13:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0