Redan...

Som alla "Varannanveckas-mammor" kan jag bara konstatera :
Redan..
En hel vecka har redan swischat förbi och då har jag och sonen ändå haft MYCKET ledig tid tillsammans.
Nä, det är inte kul att byta vecka redan.

Igår, till lunch blev det Tortillias...
Igen ;)
Sonen klagade dock inte, han var snarare lyrisk.
Så var maten uppäten, då säger han :
Mamma, din VITLÖKSSÅS är GRYM!!!
Så bra då, att man är GRYM på något ;)

Jag har med spänning öppnat tidningen och både i lördags och idag lusläst insändarsidorna.
En av mina kära vänner hade skrivit en insändare i GT angående Solbergabadet förra veckan.
Hon hade varit där och badat med sin son.
Ett annat barn hade skadat sig och det hade blött mycket.
Personalen på badhuset hade INTE tagit fram trasor och desifeceringsmedel...
Städat av och sedan slängt trasorna utan...
Hör och häpna :
Tagit en vattenslang och SPOLAT NER ALLT BLOD bland dom andra badande gästerna i bassängen.
Smittorisk????
Min vän blev skitarg och äcklad, skrev en insändare och väntar på svar...
Jag också.
Är nyfiken på vad BERÖRDA parter på Solbergabadet svarar.
Än så länge NOLL svar.
Dåligt.
Och jag åker hellre på till Roma eller Hemse iallafall.

Så läste jag i GT att Kriminalvården på Gotland har skickat 3 personer på utbildning.
Dom har utbildats för att ta hand om och starta grupper för män som misshandlar.
Gruppterapi för män som misshandlar alltså.
Jättebra tycker jag!!
Och ÄNTLIGEN, det behövs.
Dagens "Heja" blir :
Heja Kriminalvården, hoppas ni kan hjälpa MÅNGA!!!

Så har ett MEDIUM varit på besök på "Los Gotlos"
Jill Petterson hette hon visst...
Verkar ha varit en riktig "kvacksalvare" det där.
Storseans i Follingbo.
Trovärdigt?
Knappast...
Och då tror jag ändå på Andarnas liv efter detta.
Hon hade tydligen avslutat hela seansen med att meddela att hon hade fått kontakt med 2 barn.
Skulle då vara Pigge Werkelins avlidna barn.
OSMAKLIGT värre!
Tacka vet jag Jörgen ;)
Han är ett RIKTIGT medium han....

Rolig statistik idag var annars när dom frågar 5 personer "Dagens fråga".
Frågan var :
Tror du på ett liv efter detta ?
4 svarade: JA
1 svarade: NEJ
Dom fyra som svarade JA, var kvinnor.
Och då såklart den ende som svarade NEJ , var man...
Jag är inte förvånad.
Vi kvinnor är nog lite mer ÖPPNA för sådana saker ;)

Solen skiner.
Jag ska ut och gå en liten promenad faktiskt.
Jag måste.
Inte med sportkläder dock.
Ska jobba inatt och när jag kommer till jobbet kommer det att vara mörkt.
Jag tar med mig kameran.
Återkommer kanske senare med lite bilder.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0