Tröja och konst.



Idag gick jag av jobbet klockan nio.
Cyklade hem till sonens pappa och hämtade upp sonen.
Läste tidningen till frukosten....
Det var tydligen FLERA än jag som blivit uppskrämda av CIVILA k-pistmän som sprang runt i villakvarter och på gator.
Vissa hade ringt polisen oxå...
Det jag inte hann.
Oansvarigt att inte meddela sån´t i tdiningen innan.

Så var vi en snabbis på stan jag och sonen.
Jag skulle "reka" en present tills på onsdag när min Syster-Yster fyller år.
Pratade med hennes man innan så jag skulle ha "lite koll på läget" vad gällde vår present.
Vi hamnade på HM.

Hittade en JÄTTESNYGG tröja till sonen för 149 kr, så var det 10% på det, 134 kronor.
Sonen höll på att tappa hakan när jag höll fram tröjan.
LÄGG AV, den där köper du inte till mig...
Hör du det????
Nu är det ju så att han inte är i behov av en ny tjocktröja men jag tyckte mönstret var jätte-jätte-fint och priset var bra.
Vill inte, vill inte, nej, nej, nej och åter nej...
Men jag var KÄR...
Av med kläderna och tog på mig den...
Perfekt, då köpte jag den till mig själv istället.
Så sa jag till "Klädvägraren" att han kunde få låna den om han ville.

Inte nödvändigt du morsan, den DÄR kan du verkligen BEHÅLLA för dig själv.





Så då gör jag väl det då :)
Folklore-stilen går tydligen inte hem hos Hipp Hopparen...

Idag har jag även ringt till Halsdoktorn.
Fick en tid på torsdag, det känns bra.
Så det blir tittat på och avklarat.
Kanske få ett svar på vad som är fel???

På väg hem från stan mötte vi sedan en KÄNDIS.
Linn Ullman med man och barn.
Hon var så söt MEN FULL MED ACNE...
Ville nästan springa fram med min hudkräm och säga: Här, ta den här och testa.
Tänk att man blivit så FIXERAD så man reagerar på andra människor med hudproblem nu också.
Undrar om folk tänker så när dom ser mig när min hy är taskig???
Hm.

Tillbaka till sonen.
Hela vägen hem från Öster, vi gick via adelsgatan, gick han och sjöng.
Högt.
För sig själv med "hittepå" engelska, fixade endast refrängerna någelunda.
Takida, vet inte vad låten heter men den som har "Godess of mine" i refrängen.
Han påminde OTROLIGT mycket om det "gamla" exet Micke som ALLTID när han är ute och promenixar med sin Mp3 sjunger för full hals och SKITER i vem som hör...
Jag sa ingentig till sonen utan lät honom gala på.
För full hals.
Längs Adelsgatan.
Undrar om han ens var medveten om att han gjorde det?

Igår såg jag ett av mina favoritprogram "Sverige".
Där jag ju själv varit med ;)
Dom hade ett inslag som jag blev så där avundsjuk på.
Det handlade om en skola som har startat där eleverna får gå en linje  i "Klassiskt måleri".
Alltså gammeldags måleri typ Carl Larsson, Zorn, fotografisk konst skulle jag vilja säga.
Alltså man målar exakt av det man ser.
Djäklar så impad jag blev.

En av killarna berättade att den konstformen håller på att "dö" ut.
När folk går konstskola idag så behöver man inte lära sig klassiskt måleri utan det "Fria uttrycket" är det som gäller.
Och det kan jag väl tycka är bra i och för sig men jag blir alltid så fascinerad av folk som kan SE och måla EXAKT det dom ser.
Jag kan ju måla men jag kan inte måla fotografiskt, klassiskt.
Men grejen är... att...
Dom börjar med att LÄRA SIG SE.
Den bild/teckning dom börjar med tar oftast mellan 5-6 veckor.
Shit.
Det ska vara millimeter-lika och det tar 5-6 veckor för en liten blyertsteckning.
Som en kille, som målade av underdelen på ett ben, dvs knä och vad.
6 veckor.
Då skulle ju kanske till och med jag kunna lära mig måla fotografiskt.
Jag har nog för bråttom.
Har tänkt att en riktig konstnär som har talang "svirrar" väl ihop nå´t bra jättesnabbt.
Att det skulle ta en massa veckor har inte ens funnits i min fantasi.
Eller, jo, om det är en oljemålning för det är ju torktid innan man kan fortsätta.
Jag har bara bråttom och blir glad om det blir ett nöjefullt resultat för mig.
Nä, nu blev jag så HIMLA inspirerad av detta så jag känner att alla dom här fina bilderna jag knäppt med kameran som kanske blir små teckningar sen ska få ta TID.
Jag har helt plötsligt tappat prestationsångesten av att ha sett detta.
Jag blev inspirerad.
Det får TA tid och man ska SE...
LÄNGE...
Coolt, säger jag bara.
Sticka lugnt ;)

Kommentarer
Postat av: Terese

Curly sue heter låten med Takida ;)

2008-10-20 @ 20:46:53
Postat av: Liza

Det var ju en JÄTTEFIN tröja!! Otacksamma unge ;)

Själv fick jag utskällning om töntiga kalsonger igår...

Kramar!!

2008-10-20 @ 20:49:06
Postat av: Bloggaren Herself

Terese:

Oki, då vet jag. Det är den som spelas sönder på radion. Och sjungs ihjäl av sonen;) Hoppas du mår bra!!! Kramis.



Liza:

Jaha, du välkommen till min värld ;)

Men jag undrar...

Hur kan ett par kalsonger vara fel?

Som ändå ingen annan ser?

Förutom mamsen och papsen.

Dom är FÖÖÖÖÖR hopplösa :)

Kramis.

2008-10-21 @ 18:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0