Klädsnobberi, igen...

Börjar med lite Stickslogans:

" Chicks with sticks, we rock "

eller varför inte:

" I share needles "

kanske:

"Born 2 knitt "....

Hittade en cool sida igår med lite roliga Stickslogans.
Funderar på en tröja med detta tryck till mig själv :

" Don´t you wish your girlfriend could knit like me, don´tcha ? "
Tyckte jag var kul...
Faktiskt ;)

Idag har jag fått varit social igen.
Jag fixade i ordning lite lunch och hade några SNACKIS-timmar med min vän Liza.
Hon som alltid är så otroligt flitig med att skriva kommentarer på min blogg också.
Vi hann nog knappt med allt vi skulle skvallra av oss om.
Det kändes som 3 timmar sa SWISCH..
Men vi ses snart igen så då tar vi resten ;)

Så till något som jag börjar ruttna på nu.
Min son och hans klädsnobberi.
Jag hade hittat en snygg, varm täckjacka på JC.
99 kr.
Vi cyklade ner och sonen skulle prova.
Expediten hann inte mer än plocka ut den ur skåpet så säger sonen :
Den vill jag inte ha, vi åker!
Jag blev förbannad ( inombords), insisterade på att han provade iallafall.
Det tog 20 minuter innan han tog på sig jackan och provade.
Han skulle iallafall inte ha den SKITFULA jackan.
Expediten om fram och försökte peppa också.
Ingen idé.
Är en jacka SKITFUL så är den!
Jag köpte den NATURLIGTVIS iallafall.
Jag är inte gjord av pengar och jag är inte gift med en stenrik OLJESHEIJK.
Jag kan ärligt säga att nu börjar jag VERKLIGEN, VERKLIGEN, VERKLIGEN ruttna på detta beteende.
Den är inte ens SMÅROLIGT längre!
Charmigt var det i början att han var så klädsnobbig!
Nu är det " a pain in the ass ".
Från och med nu förklarar jag KRIG mot min sons klädsnobberi !
Hit men inte längre kan jag säga för då lämnar jag över ALLA klädinköp till hans far.
Jag vill inte stå och tjafsa och bli arg i affärer längre.
Basta!

Så var jag och sonen inne på bokhandeln på Adelsgatan.
Kändisspaning...
Håkan Nesser står där och " chitt-chattar " med personal och sin dotter.
Han verkade väldigt trevlig.
Han tittade på andra författares böcker och handlade.
Så cyklade vi till Atterdags och handlade.
När vi kom ut stötte vi på Håkan Nesser igen, han var då på hundpromenad.
Jätteintressant va ;)
En sak jag noterade var att han var VÄLDIGT lång.
Skulle gissa på mellan 1.95 - 2.00 meter.

Så till valet i USA.
För amerikas kvinnors skull hoppas jag att Barak Obama vinner.
Om John McCain och Sarah Palin vinner blir det inte kul i abortfrågan.
Båda är abortmotståndare, Palin är mer öppet motståndare än John McCain.

Men dom tycker båda att kvinnor inte ens ska få göra abort om dom blivit våldtagna eller varit utsatta för incest.

Så är det tydligen så att 2 domare i USA´s högsta domstol snart kommer att försvinna.
Antar pension, men det sa dom inget om inslaget andledningen till.
Är då McCain/Palin vid makten har dom majoritet i parlamentet och lär därför utse 2 domare ( gissas det ) som är abortmotståndare också.
Kommer McCain/Palin vinna så kommer abort bli olagligt i USA igen.
Vilket innebär...
Att kvinnor som har mycket pengar får göra olagliga aborter på privatkliniker.
Kvinnor som är fattiga får göra olagliga aborter hos tvivelaktiga personer som inte har utbildning i någons ruffliga hem kanske.
Fler tonårsmammor som inte har en chans att ta hand om barn eller skola och som kommer leva på socialbidrag.
Kvinnor tvingas föda barn som blivit till genom en våldtäkt.
Tänk er att bli våldtagen, anmäla det till polisen och sen inte kunna göra abort om man blivit gravid för att då blir man själv KRIMINELL!
Hur många våldtäktsmän brukar förresten säga:

" Vänta ett tag kära OFFER, jag ska bara dra på mig kondomen först innan jag våldtar dig "

Det är ju SJUKT!
Det kommer ju sluta med att kvinnor som blivit våldtagna och blivit gravida inte VÅGAR anmäla våldtäktsmannen för då vet myndigheterna om det.
Anmäler dom inte går våldtäktsmannen fri.
Men å andra sidan kan kvinnan istället göra en OLAGLIG abort och kanske dö på kuppen men åtminstone slippa föda ett barn som hon inte vill ha.
Låter det rimligt?
Inte direkt tycker jag...

Jag hörde en kvinna som var abortmotståndare som sa:
Det är inte barnet i kvinnans livmoder som ska straffas för att "FADERN" begått en olaglig handling mot modern.
Våldtäktsman... Fader...

Nä, men den härliga konsekvensen kanske blir att barnet föds.
Mot moderns vilja.
Barnet blir avskytt, hatat, bortstött, oälskat av sin egen mor.
Förstår kanske inte varför eller får det förklarat för sig när man kommit upp i en "lämplig" ålder.
Får leva oälskad av sin mor.
Leva med en SKAM och HAT av vad Våldtäktsfadern gjort mot ens mor.

Hur stor tror ni självmordsstatestiken i USA blir då?
Hur många fler galningar som först dödar andra och sedan sig själv kommer skapas?
Ganska många tror jag och det tror jag VERKLIGEN inte USA behöver...
Dagen "Heja" :
Heja Barak, du MÅSTE vinna valet!!!!!
Sticka lugnt.









Kommentarer
Postat av: Liza

Tack för idag! Suuuupermysigt! ;)



Säg till sonen att det är klädkedjornas produkter som gäller tills han lärt sig designa och tillverka sina egna coola snobbkläder ;)



Sarah Palin är scary bigtime... Måtte Obama ta hem valet. VOTE OBAMA!



Kramar!! ;)

2008-10-06 @ 21:17:07
Postat av: Bloggaren Herself

Tack själv!

Men det kändes verkligen som vi bara hann med en uppvärming ;)

Ja du kläderna..

Nu har jag då ÄNNU mer "information" i det ämnet.

Men det lämpar sig inte för bloggen...

Kramis :)

2008-10-07 @ 19:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0