Vissa har koll och är Gubbsjuka...

Idag är jag HÄRSKEN och sur som fan.

Jag har jobbat och jag och Chifen var på Röda Korset.
Hon stack iväg och skötte det hon skulle och jag placerade mig i mitt lilla hörn och packade upp virkprylar.
Så kom jag på att jag måste kolla om det kommit in några nya/gamla handarbetsböcker så jag gick till bokhyllorna.
Så står jag där i godan ro och bläddrar, läser...
Det sitter 2 gubbar vid ett av fönsterborden.
Så börjar en av dom kommentera mina skor.

Snygga skor du har.
Tack.
Modigt av dig att ha en så´n färg...
Eeh, jaha, dom är ju i skinn ( naturfägade ).
Ovanlig modell, fortsätter gubben.
Ja, men jag gillar dom.
Jo, dom är ju snygga.
Allt klär en skönhet, fortsätter han.
Mhm, tack.
Då får nästa gubbe luft...
Hur kommer man i sådana där tajta byxor som du har?
Va, ursäkta?
Ja, SYR du på dig dom på mornarna eller?
Dom sitter så KROPPSNÄRA...

Jag vände då ryggen till och svarade inte.

Oj, oj, oj kolla rumpan.
Hur får man en sådan där kropp som du har?
Den ser så perfekt ut..
Svarade ej...
Du tränar ju mycket.
Springer och tränar.
Jag vände mig om.
Jaha, och HUR VET DU DET?
Jag ser dig på strandpromenaden, gå eller springandes.
Så det är väl därför du kommer i så tajta kläder.

Jag var på vippen att vräka ur mig något men höll tyst och flyttade på mig.

Då kommer GUBBFAN efter och säger:
Ja, det är inte många i DIN ÅLDER som har så snygg kropp.
Du vet, tjejer får barn och då slänger det och hänger.

HUR FAN VET DU HUR GAMMAL JAG ÄR DÅ???? sa jag MYCKET högt...
Otroligt förbannad nu...
Ja, det vet jag, liten stad vett´du...
Man vet det mesta om folk som är värt att veta något om.

Ge fan i och snoka och sitt här och snacka en massa SKIT, sa jag till honom.
Du vet inte ett DUGG om mig och jag KÄNNER inte dig!
Dra åt ... och ta ditt nedvärderande GUBBSJUKE SNACK och STOPPA UPP DET I HÄCKEN!
Skaffa dig ett liv och ge fan i andras!!!!!

Så stolpade jag iväg till mitt lilla hörn och var ARG SOM ETT BI...

Gubbarna fick då ett och annat att sitta där och snattra om men det bryr jag mig faktiskt inte om.
Hade dom varit trevliga och bara SNICKE-SNACKAT om allt möjligt så hade jag varit jättetrevlig tillbaka.
Men det här...
Hålla på och kommentera som nå gubbsjuka-snuskar och sen inte ha vett och sluta eller skämmas!!
Nä, fy tusan.
Jag kan ta ett och annat sexistiskt skämt, det har jag INGA PROBLEM med.
På en sjysst nivå.
Men att dom dessutom har koll på hur gammal man är, troligtvis då VAD man heter och att man sportar på ett visst ställe.
Och GUD vet vad mer dom har koll på???
Stick och brinn, säger jag bara.

Ibland HATAR jag att bo i en liten stad där FOLK tror sig veta ALLT om en.
Men det är bara vid sådana här tillfällen.

Sen var mitt goda humör som bortblåst.
Försökte hålla god min och vara trevlig med Chifen .
Men jag märkte själv hur ENSTAVIGA mina svar blev under dagen och att jag själv var tyst.
Jag är fortfarande sur.
Håller mig till min virkning och tv´n idag, det blir nog bäst så.
Sticka lugnt :(

Kommentarer
Postat av: Tove

men usch :| vilka fula gubbar. Dom skulle ha fått sig en avhyvling, tur att du sa ifrån!!!

2008-10-14 @ 19:16:31
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, man känner sig som ett stycke KÖTT i köttdisken :<

2008-10-14 @ 19:23:17
Postat av: Liza

Usch, en smaskig örfil hade varit på sin plats!

Jag hade reagerat precis som du...vem fan tror dom att dom är liksom.

Jag har börjat med en ny grej på krogen också. Om nån sådär lagom packad snubbe tror att de kan lägga armen om en när man går förbi eller ska fram och sluddra nåt med en hand på min axel så säger jag HÖGT och fränt: "HAR JAG SAGT ATT DU FÅR TA PÅ MIG??!". De flesta blir rätt spaka faktiskt ;)



Kram!

2008-10-14 @ 20:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0