Ängssork, ingen trogen sork...

Men innan jag ger mig in på RUBRIKEN så måste jag skriva om vädret idag.
Vi har ju haft två dagar nu med sol men KALLT.
Idag tittade jag ut, grå himmel inget regn dock men jag klädde på mig bra.
Jeans/mörka, ett linne och så min vita stickade klänning över.
Jacka med foder...
Kommer ut, fuktigt och VARMT!!!!
Äh, vad fan tänkte jag, hinner inte springa upp och byta nu och det kommer säkert vara dåligt väder hela dagen.
Jag var på "Kupan" och väntar på Chifen.
Himlen spricker upp.
När vi kommer ut var det SMÄLLHETT, sommar igen.
Såååå härligt att vara ute med heltäckande jeans och stickeklänning.
NOT!!!!
Vi kom hem, käkade lunch och sen skulle vi och handla på Ica Maxi...
Gick MYRSTEG, supersakta och höll på att svettas ihjäl, stekande sol både dit och hem.
Vi såg på temperaturen : 21 grader.
Gärna 21 grader men hösten kan väl bestämma sig så man vet vad man ska ha på sig på dagarna.
Det behöver väl inte vara 13 grader ena dagen och sen 21 nästa???
Burr och Puh säger jag!

Imorse...
Rapportnyheterna, hade riktigt, riktigt  INTRESSANTA nyheter!!!
Det handlar om forskning.
Forskare har nämligen forskat i OTROHET och har funnit att det finns en OTROHETSGEN!!!
Alltså är det redan förutbestämt när man föds om man ska vara otrogen eller inte...
Har man den här speciella genen så kommer man vara otrogen.
Hm...

Dom pratade BARA om MÄN och MANLIGA-SORKAR ( alltså möss och inte gotlandssorken ;)
Så jag vet inte om dom har studerat kvinnlig otrohet men det är kanske inte lika relevant.
Om man jämnför siffrorna manlig otrohet Vs kvinnlig otrohet leder männen med hästlängder/galaxlängder över kvinnorna.
Så det var säkert bättre att forska på männen och det tackar ju vi kvinnor för ;)
Otrohetsgenen som dom har hittat hos dom manliga sorkarna och mans-människorna heter:
Allel 334!

Vi börjar med Päriesorken...
Den bästa av alla sorkar tydligen, den hade INTE Allel 334 genen.
Präriesorken är : Jämnställd, monogam ( pippar alltså inte runt till höger och vänster med någon annan sorkhona än "SIN" hona ), pålitlig, hjälper till med ungarna, smeker/gnuggar sig ofta mot sin hona.
Vilken kille/sork va?

Den som var värst i sorksläktet var :
Ängssorken!!!!
Han var tydligen helt galen i andra fruntimmer, förlåt, sorkhonor.
Pippade runt till höger och vänster och tog INGET ansvar för Fru Ängssork eller boet!!!
Ängssorken har NATURLIGTVIS genen Allel 334...

Samma studier har sedan gjorts på människor och tänk...
Alla dom män i studien som hade Allel 334 var/hade varit otrogna.
Dom som aldrig varit otrogna SAKNADE genen Allel 334.

Fattar ni nu Tjejer, Kvinnor, Tanter, hur enkelt detta kommer att bli i framtiden???
Vi behöver inte längre vara OROLIGA för att våra män som vi börjar datea ska vara otrogna eller inte.
Det är bara och skicka iväg den potentielle killen, pojkvännen, maken och ta ett BLODPROV och kolla genuppsättningen på honom!!!!
Har han genen Allel 334...
Tack och hej, kul att ha lärt känna dig men tyvärr du är inte min typ av kille..
NÄSTA!!!!!
Så besparar man sig själv det Traumat och Hjärtesorgen!

Bättre än så här kan vi faktiskt inte få det tjejer, det är SUPER tycker jag!
Att kolla sin partner på detta sätt kanske blir lika VANLIGT som att kolla att man inte har :
"Några-jobbiga-sjukdomar-i-övrigt-ni-vet-som-kan-smitta-när-man-börjar-bli-seriös-och-slutar-med-gummit".
Nä, det här var klart ett framsteg i rätt riktning för oss kvinnor!
HURRA, säger jag och TACK!

Tur att man har lämnat Ängssorkarna bakom sig och satsat på en PRÄRIESORK!!!
Sticka lugnt ;)


Kommentarer
Postat av: Liza

"Några-jobbiga-sjukdomar-i-övrigt-ni-vet-som-kan-smitta-när-man-börjar-bli-seriös-och-slutar-med-gummit".

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Underbar omskrivning! ;)

Kram!

2008-09-02 @ 18:26:20
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, men det är ju så det är...

Lite svårt att skriva exakt vad man menar, när man vet att man har lite äldre släktingar som läser ;)

Då måste jag vara lite mer finkänslig för att inte tappa läsare :)

Men visst är det en BRA studie dom gjort...

Jag riktigt satt och drägglade av Bloggar-iver innan jag fick skriva det här lilla inlägget.

Du fattar säkert varför ;)

Om inte tar vi det nästa gång vi ses. (he,he.he)

Förresten, en guldstjärna till dig som skriver kommentarer på mina inlägg!

Du är flitigast, alltså bloggarens ( dvs Moi )Favorit-läsare just nu.



Bara så ni vet ni andra...

Mer kommentarer från FOLKET ;)

2008-09-02 @ 19:00:40
Postat av: Liza

Hehe, jag fattar precis! ;)



Tack igen...du är min favvo också ;) Man vet ju hur kul det är med kommentarer liksom så bäst att leva som man lär ;) Sen är ju din blogg lätt att vilja kommentera också då man får sig ett dagligt skratt när man tittar in ;)



Kram!

2008-09-02 @ 19:36:58
Postat av: Bloggaren Herself

Detsamma säger jag bara...

Vi kan nog snart starta vår egen klubb för "innbördes beundran " ;)



I love u..

No,no, I love u moore.

No, I love u moore than u love me..

You´re the best..

No, you`re the best...

No, you´re MUTCH better than me.

Kiss.

Kiss ang hug.

Kiss, kiss and hug.

Kiss,kiss and hug, hug ;)



Oprah nästa..

Ha,ha,ha.

2008-09-02 @ 19:49:11
Postat av: Liza

Hahahahaha...ja eller Kamratposten ;)

2008-09-02 @ 20:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0