Dyrt på Statoil....

Ikväll kom en kompis över och åt middag, sen skulle vi se film.
Vi gick över till Statoil för att fixa film och godis, så klart...



Tjejen i kassan slog in vad vi handlat, jag såg på displayen...
Hoppsan, blev lite dyrt det där va???
Eeh, här har priserna VERKLIGEN gått upp sen i eftermiddags..



Tillåt mig ZOOMA in...
39.872 kronor för 2 påsar godis....
Jisses, jag skulle lägga ut för kompisen så länge men hade hon köpt flera TON eller för min påse var minsann inte så stor!!!!
Kassörskan skrattade...
Oj, oj, oj... Det blev visst lite fel, vänta jag ska bara rätta till det....
16.376 kronor...
Ja, men det blev ju lite mer HUMANT...
Det känns nästan som om man var Donald Trump i egen hög person som kommit in och köpt DEN DYRASTE chokladen EVER...
I den LYXIGASTE chokladaffären EVER...
Statoil...
Jag undrar om Donald ens köpt så DYRT godis någon gång?
Förmodligen inte..
Sen trodde jag att Statoils godis bara var Karamell Kungen men dom kanske har bytt till ett nytt, SVINDYRT märke?
Som kostar typ 3987.20 kg...
Kanske dom har GULD i sitt godis nuförtiden???
Hm...

Nä, det var bara lilla kassörskan som var trött.
Hon skulle sluta en timme senare och hjärnan hade redan gått hem ;)
Helt ok, man vet ju själv hur det är när man själv lämnat jobbet i tanken och själen men kroppen fortfarande är kvar.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Tove

hahaa ja ibland kan det ju kännas som att det är värt det, faktiskt, OM man nu hade såna pengar ;)

2008-09-07 @ 13:07:40
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, hade jag varit Donald Trump hade jag säkert betalat utan att blinka.

Jag hade inte reagerat på priset en gång tror jag.

Hade kanske tänkt:

Very exclusive Statoilmack here in Sweden ;)

2008-09-07 @ 14:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0