Gummistövlar, grymt fula mamma...

Panik på skofronten...
Hämtade sonen på skolan igår, skorna DRÖP av vatten.
Ursäkta men har du STÅTT i en vattenpöl älskling, frågade jag?
Nä, jag har sprungit i gräset hela dagen..
Jag insåg att jag var tvungen att slänga dom i tvättmaskinen och sen skulle dom inte hinna torka till idag...
Suck.
Det får bli gummistövlar imorgon sa jag..
Neeeeej, vilda protester från Vatten-sko-sonen..
Jamen, vi har ju inga andra skor, sa jag.
Insåg att trots min skrala ekonomi så insåg jag att jag måste köpa nya skor.
Vi måste ha något att byta med.
Sonen provade gummistövlarna..
Nä, mamma dom är för små...
Äh, lägg av sa jag.
Känn då´ra...
Jag kände, aj, dom var också för små.
Det gjorde nästan ont i mina tår också när jag kände hur inknökade hans tår var.
Jaha, då måste jag köpa nya gummistövlar OCKSÅ!
 
Ja, sa jag, du får ha gummistövlarna iallafall så får jag köpa nya skor efter jobbet imorgon.
Då ska jag med, sa sonen blixtsnabbt...
Du köper INTE skor utan att jag är MED...
Så var vi inne på det gamla HÄRLIGA spåret igen...
Jo, sa jag, jag köper och passar det inte så får vi byta i NÖDFALL!
Men vi byter bara om dom är för små eller stora, sa jag.
Jag bestämmer PRIS och du kan säga vad du har för önskemål om färg på skorna så ska jag se vad jag kan hitta.
Ok, vi var överrens...
Puh ;)

Så dyker han in i min garderob och letar fram ett par skor som är en billig Din Sko-kopia av Converse skor.
Röda.
Dom här kan jag ha imorgon, säger han.
Eeeh va? Det är ju storlek 40, dom är alldeles för stora.
Det blir clownskor älskling.
Han drog på sig dom.
Nä, kolla dom passar.
Jag tittade och såg en smal, gänglig, halvvuxen unge med jätteskor.
Klämde på tårna...
Typ 1 cm i från.
Shit, sa jag dom passar ju nästintill.
Perfekta, sa han.
Amen dom SER lite för stora ut på dig, det ser lite knasigt ut.
( Lite orolig för att nå´n skulle reta honom för att han satt på sig ett par LAST-BÅTAR typ )
Du får ha gummistövlarna till skolan och ta med dig dom här då´ra.
Oki, vi var överrens om det med.
Behöver väl inte ens skriva att han bytt skor DIREKT när han kom till skolan ;)
Ingen retade honom.

Så slutade jag jobbet idag och tänkte att det får bli Coop/Obs att leta skor på.
Där kan jag nog hitta något i lagom prisklass.
Vet iallafall att dom har bra priser på gummistövlar för både barn och vuxna.
Så kom jag och tänka på att jag behöver ju egentligen bara kolla på VUXNA-sektionen...
Hittade gummistövlar direkt för 149 kr och ringde hem till sonen för att få hans bekräftelse på färg.
Gröna, ok? Höga skaft, ok? Ser ut som mormors, ok?
OK, ok sa han.

 
Hittade sen ett par vanliga svarta gympaskor med rött på, storlek 39 för 99 kr.
Ringde och fick ok, på det med...
Puh, piece of cake det här ju.
Och inte blev det ALLTFÖR dyrt heller, ca 250 kr.
Kommer hem...

Då kommer genast BÖDEL-sonen till attack:
Neeej, mamma...
Dom här gummistövlarna är GRYMT FULA alltså!!!

Yxhugget, svisch, huvudet ligger på marken, plopp...

Please, jag ringde ju hem, det är ju helt vanliga gummistövlar.
Du ville ju inte ha med mönster på eller hur eller "flashig" färg?
Nä, jag ville INTE ha gummistövlar alls, säger Trump-Nissen.
Nä, men det är ju bra att ha nu när det är höst och det kommer regna mycket.
Det här är ju VUXEN-stövlar...
E´re?
Ja.
Mhm, ok, jag tar dom väl då´ra?

Jag: ???????
Kanon, så var dem saken ur världen...

Själv blev jag förvånad igår.
Tog fram ett par gamla jeans som jag inte kunnat ha på 2 år.
Dom har varit för små sen en VÄLDIGT smal sommar.
Vips så gled dom över höfterna och igen med knappen.
Sa till sambon :
Jag vågar INTE ställa mig på vågen faktiskt.
När jag fick på mig dom sist stod vågen på 57...
Hm.
Ja..
Vi får se om jag överhuvudtaget SYNS efter min halsmandeloperation...

För övrigt så har jag VIRKAT som FAAAAN dom här dagarna och är snart klar med min nästa sjal.
Den i lilablått garn, samma modell som den jag la in sist på bloggen.
Den blir ( för att använda son och Tove uttryck ;) GRYYYYMT snygg!!!!
Har varit och investerat i samma garner i turkos, brunt, lindblomsgrönt, grålila, åskblågrå m.m
Dessutom till andra sjalar har jag så härliga garner att jag bara drägglar SJÄLV kan jag säga.
Shit-pom-fritt ;)
Så det finns att göra kan jag säga!!!
Snart ligger den senaste på bloggen!

Hade en kompis inne i "butiken" och hon hittade en sjal som hon blev dökär i.
Så fort jag får pengar, den där är paxad, kom ihåg det...
Visst, visst, sa jag..
Du får ha den som VISNINGSEXEMPLAR så länge...
Oki...
Nästa dag kom ett sms:
Kan du inte komma och ha en visning på jobbet?
Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Jag älskar mina vänner och släktingar, dom håller hälften av min biz-niz flytande.
Och dom fixar FLER "jobb" via sina kontakter...
Jag ska bara hinna med också ;)
Sticka lugnt.

 Ett litet P.s.  tillägg..
Det finns ju ALLTID så mycket att skriva om när sonen är här...
Igårkvälls.
Han satt vid Youtube och kollade videos.
Så ropar han:
Mamma, mamma kom hit jag vill att du lyssnar på den här låten.
Jag går fram och upp rullar Hammerfall´s någon låt...
Den här är så himla BRA mamma... Och så sjunger han med i hela texten, felfritt...
Mhm, säger jag, känner du till Hammerfall du...
Amen lyssna på den här då säger jag och "söker raskt fram: Mustasch och Double Nature...
Sonen diggar med..
Då kontrar han med Adam ( den förhatlige, förlåt ) Tensta igen.
Jag spelar då upp Robyn´s nya cover på Teddybears; Cobra Style.
Han kontrar med "Nån-okänd-för-mig-Hip-hop-grupp".
Och jag klickar upp "Freestyler" med Bomfunk Mc.
Så höll vi på.
Försökte bräcka varandra med dem bästa, coolaste låtarna...
Diggade med.
D.s




Kommentarer
Postat av: Liza

Hahahahahaha...han är verkligen en fashionista! Men det låter också som du hittat de magiska orden..."det är VUXEN-" som man sen kan lägga till valfri ändelse till ;)

Min son har en del åsikter, men verkar för det mesta likställa kläder med mat....det är något som bara finns där och kommer nytt utan att man behöver göra nåt. ;)



Kram!!

2008-09-10 @ 10:12:55
Postat av: Bloggaren Herself

Det kommer mera...

Läs vad som sas igår, idag ;)

2008-09-10 @ 16:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0