Höstfärger.

Status:
Det braiga håller i sig.
Det har varit den BÄSTA dagen på länge.
Som den ingrodda pessimist / bitterfitta  jag börjar bli med upp och ned gångar här så känner jag mig väldigt lättad att det nog blir bättre nu.
Jag vågar knappt skriva det för då blir det väl bakslag igen...
Eller inte.
Idag har jag klarat mig HELA DAGEN från att den där FÖRLAMANDE smärtan dyker upp.
Det har bara molat LAGOM. ( hurra )
Jag klarade till och med att äta en macka nu ikväll UTAN värktabletter :) :) :)
Det rev men inte farligt.
Det är tillfrisknande som gör mig gråtfärdig av lycka faktiskt.

Jag pratade med min arbetskompis idag.
Hon har burit HELA min sjukskrivning på sina axlar kan jag säga...
Jag hade bokat vikarie för 3 dagar, så ringer hon som ska jobba för mig, sig SJUK...
Med den sketna tillgång på vikarier hoppade min arbetskompis in...
Så har jag ju direkt INTE tillfrisknat så då har hon tagit fler av mina pass, plus jobbat sina egna.
Tror det blev typ 10 dagar i sträck.
Hon ska få en present när jag kommer tillbaka till jobbet, DET ÄR HON VÄRD!!
Puss till dig Lilla-Nettan :)


Jag ÄLSKAR ju blad...
Det är ju min numera självavslöjade Fetisch ;)
Idag var jag ute och la ut lite nya grejor i min bod, gick in och hämtade kameran igen.
Våran bresåhäck är bara UNDERBAR...
Vilka färger.







Det var ganska ljust när jag tog bilderna men jag tyckte det blev läckert ändå.
Skall ta några imorgon, senare på eftermiddagen när det är lite mildare ljus.

Så har jag pysslat lite idag och virkat små broscher till mina sjalar.
Resultat...



Så kan man fästa upp sjalarna i lite olika kombinationer om man vill.



Till exempel så här...
Det blir fler bilder när mina sjalmodeller ska posera.

Så till sonen...
Det har varit en prövning för honom att vara hemma idag och vara "halvdålig".
Han ville ut hela tiden.
Hoppa på studsmattan , sparka fotboll, gå till Hällarna.
Nej, nej, nej och åter nej...
Du ska ta det lugnt idag så du kan gå till skolan imorgon.
Han var inte glad....
Jag har ju fått ta det lugnt HELA VECKAN bara för att DU är sjuk!!!
Jag är UTTRÅKAD...
( Välkommen i klubben grabben ;)
Ja, ja dagen har gått iallafall med lite pokerspel, dans, trolleri, sång, tv-spel, dataspel, måleri och nu kollar sambo och son på en film ihop.
Puh...



Så kan jag konstatera mer än 1 gång att sonen och jag har samma storlek.
Här har han precis "Ärvt" ett par gamla byxor av mig och en luvtröja.
Vi har väl haft samma storlek UPPTILL  i 3-4 år nu.
Sambon lägger ALLTID fel tröjor och strumpor i fel byrå.
Mina kläder hamnar i sonens och sonens hamnar i min.
Nu börjar han komma i kapp i byxorna också.
Scary..
Den här stilen på bilden är förövrigt helt i stil med hans NYA JAG...
Den där Hipp Hopp/Street stilen han ska köra på nu.
Högst på önskelistan står även en "Longboard", någon sorts större modell av Skateboard tror jag.
Snart dånar väl Greenday eller Blink 182 ur stereon också.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0