Kulturella dagen och Kund-raggning.

Ibland blir jag galen...
Som det här med stavningen.
När jag skriver själv med penna och papper, stavar jag ALDRIG fel...
När jag skriver på datan blir det LÄTT fel har jag märkt...
Boktstäverna kastas lätt om, bokstäver saknas och det ser ut som jag har DYSLEXI ibland när jag läser igenom texten...
Jag kan ju ibland stava fel med flit också som tex i ord som tex APSELUT, SJOKLAD osv.
Och mina HITTEPÅ-ORD :)
Men jag märker ofta, ofta att det blir fel i texten och så ser jag inte det förrens dagen efter typ.
Irriterande, men jag kan faktiskt stava och det är bättre att skriva med penna och papper för då går det sakta och jag ser ordet medans jag skriver det.
Här knattrar man bara på...
Det var ju samma det där jag skrev om att jag tappat min SKRIVSTIL/ handstil när jag skriver.
Jag tycker inte att jag skriver fint längre.
För att jag skriver mest på datan.
Inte bra...

Idag skulle jag och sonen ha kulturella dagen ihop.
Det gick åt pipsvängen...
Med kulturen ialafall.
Vi hade bestämt oss för en fotoutställning, det var stängt när vi kom dit...
Då blev det Lekstugan en sväng och där inhandlades ett par Varulvständer för veckopengen.


Så gick vi till Bageriet för där skulle vi fika.



Det var ju jätte-mysigt, caffe latte, varm choklad och så delade vi på en macka. 
Tills jag kom på det där med den varma chokladen med vispgrädden i...
Laktos...
Jag hade ingen Lactrase-tablett med heller.
Ja,ja, jag överlever sa sonen.
Slurp.
Vi har svårt att komma ihåg ibland, så kan det vara.

Så skulle vi till Domkyrkan och se på tavlor och tända ljus för morfar.
Då var det gudstjänst...
Vi smet in, tände ljus, smet ut, tyst, tyst...
Men det blev en mysig förmiddag iallafall trots bristen på konsten vi hade tänkt oss då ;)

Roligt var det iallafall när vi skulle beställa fikat och sonen hade varulvständerna i munnen:
Ursäkta, men serverar ni blod här?
Nej tyvärr,  sa servitrisen.
Har ni ingenting som det är blod i ?
Nej tyvärr...
Vad är det där då??
(Pekar på chokladsås)
Det är chokladsås, du kan få det på din varma choklad om du vill.
Mmm, amen det duger..

Så lyckades jag själv värva kunder till min lilla sjalbutik.
Hoppas jag...
Var inne på Branting och rekade lite priser.
Dom har ju virkade och stickade sjalar m.m för SVINHÖGA priser där inne.
Deras billigaste går på 1500 spänn och dyraste runt 4000 kronor.
Jag såg att det inte var ägarinnan som var där, så jag var tvungen att gå in och förhöra mig lite om sjalarna.
Dom görs NATURLIGTVIS inte här, utan hon ( ägaren) ritar upp önskemål och så skickas det till Litauen och görs där.
Inte förvånande alls.
Där är det ju dessutom SNORBILLIGT att få det gjort och materialet det kostar ju ingenting. 

Iallafall, vi "Snickesnackade" på där inne, den där tjejen och jag.
Jag berättade att jag faktiskt var där inne för att kolla priser, material, mönster, storlek osv för att jag gör sån´t här själv, sa jag.
Jaha, sa hon..  Typ sådana här sjalar?
Ja, sa jag fast mina är lite tätare , man kan titta på mönster och beställa vad man vill ha själv, och bestämma vilket garn man vill ha.
Jag har både färdiga och gör på beställning.
Dessutom är mina MYCKET, MYCKET billigare fortsatte jag ;)
Mina dyraste ligger på ca 600...
Promoting, promoting....
Men GUD, var har du din affär?
Nja, jag har en liten bod på min gård, sa jag , och slängde fram ett visitkort...
Var är det då?
Jag måste komma dit och kolla, jag som student har ju liksom inte råd med dom här lyxprylarna.
Men ändå skulle jag vilja ha ungefär sån´t här.
Fast i något mönster som ingen annan har och billigare.
Eller färg, sa jag.
Det kan du nog få hos mig ;)
Ja, häftigt, då ska jag tipsa mina kompisar också, dom gillar också sån´t här.
( Ja, för fan, tipsa på, tipsa på... )
Man vill ju inte gå i samma sjalar som alla andra köpt på Åhlens.
Man vill ju ha något unikt.
Har du fler visitkort?
Visst, sa jag. Här...
Så så kan det gå till när jag fixar kunder till min egen lilla butik ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Tove

en äkta bizniz-woman!! bra jobbat. Hälsa Skåningen och Vampyren. Kram.

2008-09-13 @ 20:17:11
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, usch... Jag börjar bli skoningslös.

Det var ju samma i Hemse i somras.

Erbjuder MINA tjänster i en garnaffär. ;)

Ja, ja, annars kommer man ingenstans.

Kram Moakim Von Österholm

2008-09-13 @ 20:49:44
Postat av: Liza

You go girl!! ;)



Kramar!!

2008-09-14 @ 20:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0