Lite bilder, det var längesedan.

Ny dag.
Min status: Oförändrat.
Fortfarande lika ont och lika svullen.
Dessutom har det kommit svarta prickar på den vita sårytan...
Eftersom jag inte hade ätit i morse när jag upptäckte dom och dom inte fanns där igår när jag gick och la mig så känns det ju lite oroande.
Nå´n där ute som vet något om svarta prickar på såren, SKRIV GÄRNA.
Jag avvaktar...

Så till min inriktning på det POSITIVA som händer här hemma.
Igårkvälls var det "Tillträde förbjudet" i köket.
Sonen sprang ut och in, hämtade papper efter papper, kritor, pennor, lim, sax.
Han höll på med ett hemligt projekt.
Under Top Model, som han bara var tvungen att se...
Sprang han ut och in under reklampauserna och fixade det sista.
Resultatet:



En väldigt stor, ihoplimmad kille.
Jag tyckte direkt att den var väldigt lik Kalle i "Kalles Klätterträd", en gammal 70-tals serie jag såg som ung...
Ni vet : "Emma finns bara i fantasin och hon é fin, tycker Kaaalle ".
Vem kommer inte ihåg den gamla textraden av fantastiska Jojje Wadenius?

För övrigt vad gäller Top Model...
Hejar jag och sonen nu på samma tjej av dom som är kvar.
Våra egna favoriter har redan åkt ut.
Vi har ju julafton varje kväll här nu när Top Model går 3 ggr i veckan.
( Jag och sonen i vår egen lilla ytliga och utseendefixerade värld ;)
Innan vi enades om denna lilla donna kallad Anya, (vi kallar henne Älvan för hon ser ut som en.. ) var det stora diskussioner ang våra respektive favoriter.
Mest sonen faktiskt.
Han har varit VÄLDIGT irriterad av någon anledning för att jag hade skitsnygga Claire som favorit.
Fråga mig inte varför...
Det roliga är att sonen vill inte ens se Idol som går samtidigt, hans "fd" favorit program ;)
Han skulle ju kunna se den på andra tv´n men han vill se Top M.
Sambon passar på att ha lite "datatid" när vi ser på tjejernas plåtningar, gräl, sjukdomar, utmaningar, vinster, sminkningar, go´sees, fester, jurymöten m.m
Läste i tidningen att Tyra Banks ska snart börja sända ett nytt program : "Stylista".
Det kan bli spännade ;)


Igår var sambon i Hemse.
Han fick ett uppdrag och köpte hem lite garn till mig.



Stålblå och turkos.
Kommer bli LOVELY sjalar av det där kan jag säga...

Beställning som blev klar igår.
3 "Fillifjonkar".



Halsdekoration, istället för halsband.
Jättesöta.
Egentligen har jag gjort 4 för jag gjorde en grön till mig själv också.
Jag måste börja BÄRA min egna skapelser själv också, bra PR ;)

En liten tur blev det till ÖB idag, behövde ha hem lite schampo, duschcreme, ljus m.m
Det blev lika utmattande som den lilla utfkykten jag gjorde igår.
Resten av dagen spenderas i soffan.
Kanske vi hörs igen.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Liza

Jag har Katarzyna som favvo, tätt följd av Älvan ;)



Åh Kalles Klätterträd...Gud vad man gillade den! Allt var inte bättre förr, men garanterat många av barnprogrammen var det!



Kramar!!

2008-09-26 @ 14:10:20
Postat av: Bloggaren Herself

Aha, äntligen nå´n som ser Top Model oxå!!!!

Jag är inte förvånad att det är du ;)

Annars brukar folk ondgöra sig väldigt över att jag erkänner att jag ser och tycker om TM.

Fast jag tror att dom ser det i smyg..

"Det är ju såååå ytligt och dåligt"...

Nä, det är sååååå bra...

;)

Kramis

2008-09-26 @ 15:44:38
Postat av: Liza

Leva utan Miss Jay?! Inte en chans ;)

Och jag tycker det är så roligt, man skrattar ju som fan varje gång.

Sen ser jag det som inspiration också....lite snappar man upp som fotograf ;)

Kram!!

2008-09-26 @ 17:07:23
Postat av: Bloggaren Herself

Miss Jay, Joars favorit.

Hans nya förebild...

Hans skrattar ihjäl sig varje gång Miss Jay gör sina miner...

Tycker att han är cool...

;)

Matcho-matcho man..

Ja, du vet vad jag menar..

Kramo

2008-09-26 @ 20:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0