800.

Det blev ingen mil idag...
Det där sprittiga som jag kände igår var helt borta imorse.
Det blev soffan och där sitter jag fortfarande.
Jag ser tv och tickar av tiden tills jag får hämta sonen.

Läste tidningen.
Det stod att 800 hade demonstrerat igår för sina barns rätt till bra barmomsorg.
Som en liten jämnförelse så gick 3000 den där bedrövliga Påskmarschen.
Hm...

Nu ska jag inte sitta här och peka finger för jag var inte ens där själv och demonstrerade.
Då kanske det hade varit 801...
Men lite konstigt att inte fler brydde sig, som är berörda.
Om man nu har barn i dagis & förskoleåldern.

Det var fler som ville ha gratis påskägg än personal till sina barn på dagis och förskola.
Tål att tänkas på.

Eller var det för att det var söndag, sol, och man bara inte orkade...
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0