Fira Påsk.

Uppe med tuppen idag igen.
Jag skulle behöva sova ut, men det får vänta tills imorgon.
Jag hade ett ställe jag var tvungen att " åka till " och så står klippning och p-möte på agendan idag.
Som sagt imorgon ska jag SOVA, det blir väl till 8.30 eftersom jag har en inbyggd " upp&hoppa-klocka ".

Så läste jag tidningen idag, as usual ;)
Insåg att varje gång jag har skrivit ordet religös...
Har jag stavat FEL...
Det stavas RELIGIÖS tydligen.

Visserligen kan jag tappa bokstäver ibland när man skriver fort på datorn, jag skriver kanske jah, istället för jag, ocg, istället för och...
Och så orkar jag inte ändra det, för att jag vet att folk vet att jag kan stava till "jag" .
Det får liksom vara.
Men när jag har skrivit ett ord mycket, som religiös och så har jag stavat det fel...
Då blir jag irriterad på mig själv.
PINSAMT, tycker jag då.
Fast ingen bryr sig säkert ;) mer än jag...

Så har jag börjat använda " BEGRAVNINGSKAPPAN ".

Vad är då Begravningskappan undrar säkert ni...
Jo, det är en svart tynnre kappa,  som jag köpte för ca 10-7 år sedan och som jag ENDAST använt när jag varit på begravningar...

Igår när jag skulle sticka till jobbet insåg jag att jag bara har täckjackor och en jeansjacka att använda som vårjacka.
Täckjacka är för varmt och jeansjackan för tunn.
Jag behövde något "mitt-e-mellan"...
Ja, jag har ju BEGRAVNINGSKAPPAN, tänkte jag.
Fast ska jag verkligen ha den????
KAN jag ha den?
Känns som DÖDEN sitter i tyget, fastän jag knappast varit i närheten av DÖDEN med själva kappan på.

Lite skumt det där att man har sådana ideér och inrotade tankar, som bara är nonsens egentligen.

Asch, tänkte jag, jag drog på mig kappan och stack iväg till jobbet.
Men det första jag sa till mig arbetskompis var :
Idag har jag på mig BEGRAVNINGSKAPPAN, det känns så FEL!
Jaha... sa hon och skrattade... Hm...
Varför behövde jag säga det????
Skitsamma.

Nu använder jag BEGARVNINGSKAPPAN, jag gillar den, men det är fortfaranade KYMIGT.
Jag har ju bara haft den på begravningar, tjat, tjat...
Jag växer förhoppningsvis ur den känslan.
The DEATHROBE...

Så till " Dagens fråga " i GT idag.
Ibland retar jag ju upp mig på vad folk svarar ;)
Sist var det ju den där DAMEN som fick frågan om KAFFEKALAS och gnällde på att det var för få NYTTIGA saker på kaffekalas.
Som OM kaffekalas SKA vara nyttiga...
Jag var ju lite SOCKRETS RIDDARE i min sågning av hennes svar, kan man ju lugnt säga ;)

Idag.
Frågan löd " Var och hur ska du fira påsk? "
Någon skulle jobba, dom flesta ÄTA GOTT och mysa typ...

Så kommer vi till Karin Andersson i Ganthem :
" Jag ska vara hemma, men firar inte påsk eftersom jag inte är religiös "...

Vad är det för SURKÄRRING????
Hur många som firar påsk i dagens samhälle gör det egentligen av religiös anledning???
Hallå...
Inte så JÄTTEMÅNGA tror jag faktiskt...

Jo, i vår familj och släkt är vi ju SUPER RELIGIÖSA och lider av och med Jesus under påsken.
Vi har vår egen lilla GOLGATA och korsfästelse här på tomten.
Offrar en daggmask som vi spikar upp på korset och sedan skär vi av han på mitten och så ringlar han iväg som ÅTERUPPSTÅNDEN...
Not...

Nä, vi firar påsk för att man får äta ALL GOD MAT, som man bara äter TRE gånger om året.
Midsommar, JUL och Påsk.
Vi firar påsk för att få vara lite lediga.
För att träffa vänner och släkt som är här.

JAG firar påsk för att få köpa så MYCKET BILLIGT GODIS som möjligt :)
Godis som annars kostar 69.90 kg...
Kostar ju nu 39.90 kg.
Tror FAAAAAAAN att jag älskar påsken då!

Jag har nog dessvärre aldrig tänkt på JESUS en enda PÅSK...
Fy skäms, jag vet.
Jag tänker på kilopriset på lösviktsgodiset.
Förlåt.

Men surtanten Karin , hon verkar vara fast i ganska gamla traditioner.
Om hon tror att alla vi andra är SUPERDUPER religiösa så har hon fel.

Vi firar för att det är ledighet, ok att frossa i god mat, släkt och vänner helg, BILLIGT godis!!!!
Karin, min uppmaning till dig är :
Släpp sargen och kom in i matchen, DU KAN FIRA PÅSK du också!!!!!
Det var ungefär TUSENTALS ÅR SEDAN vi led med Jesus på korset och gladdes åt att han ÅTERUPPSTOD.
Vi är EGO nu och skiter i Jesus...
Ok?????
Let your hair hang looose, and have fun ;)
Glad Påsk Karin i Ganthem!!!
Sticka lugnt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0