Fyndat på loppis igen.



Viol, som jag plockade precis i gräsmattan :)

Idag har dagen bara swischat iväg.
Och inte har jag hunnit med särskilt mycket, om jag jämnför med igår.

Men jag har haft "kundbesök" och sjal har beställts :)
Tur som var, så hade JAG garn hemma också!
Det var FLAX och brukar typ aldrig nästan inräffa, men idag hade vi tur.

Så har jag och mamma faktiskt varit en sväng på stan.
Jag har inga pengar, men ögonshoppa gjorde vi.
Och TUR där med...
För det fanns inte ett SKIT som föll mig i smaken.
Inte ETT ENDA smack.

Eller jo, ett par sommarskor på "Din sko".
Så dom hoppas jag finns kvar när lönen kommer...
Men annars, NADA.

Så gick vi förbi KATTLOPPISEN på hemvägen.

Och det är ganska synd om min mamma...
Hon gillar loppisar också MEN...
Hon är en sådan person som SNABBT springer igenom loppisar och så´n är INTE JAG...

Hon är nästan alltid den som först SÄGER :
" En loppis, ska vi gå in? "

Och jag går ju såklart gärna med.
MEN...
Jag vill ju titta, vända, rota osv...
Det är ju då man gör dom BÄSTA fynden :)
Så det tar oftast tid när jag går på loppis.
Inte jämt, beroende på hur stort och mycket loppisen har, men oftast.

Ska jag gissa så tror jag faktiskt ärligt att morsan biter sig i tungan så fort hon sagt, Ska vi gå in, för hon vet att det tar tid.
Idag var hon klar på 5 minuter.
Mig tog det 30 minuter till.
Morsan suckde, stånkade, stönade och kallade mig för Sören.
Dvs, min pappa.

Eller hon kallade inte mig för Sören, men hon sa :
" Herregud, du är din far upp-i-dagen".
Alltid på jakt efter något som du " kommer på "!

Men gå hem då´ra sa jag lite irriterat eftersom jag " kommit på " att jag skulle köpa lite billiga tygbitar.

Kanske till en Doris eller Boris ;)
Då måste jag ju matcha och se vad som är billigast osv.
Men eftersom vi bor nästan granne med Kattloppisen, tyckte jag morsan kunde knata hem.
Istället för att pusta, stånka & stöna.

" Nä, men jag väntar",  säger LOPPIS-MARTYREN då.
Skyll dig själv och SUCKA inte då tack!!!



Så detta blev resultatet av mina 35 minuters fyndande på Kattloppisen.
Lite olika tyger, rester och några linneservetter.
30 kronor.

Vilken respons det blev på BIRGER då...
Det är ju lite synd det här att jag får så mycket respons på min mail.
För det är ju kul att lägga ut det det på bloggen om det är Heja eller Bu eller allmäna kommentarer.
Men min sambo har varit så VÄNLIG och förklarat för mig, varför många kanske skriver på mailen...

" Dom kanske inte vill bli PUBLICERADE, därför skriver dom på mailen "...

Aha!!!!!
Han är smart han min sambo!
Så långt hade jag inte ens tänkt när jag satt här en kväll och gnällde över att NI skriver på mailen...
Eller inte gnällde men IFRÅGASATTE.

Iallafall så fick jag ett förslag till, om Birger.
Personen i fråga tycker att jag ska ta med mig Birger lite ÖVERALLT och fota honom.

Ungefär som den där berömda " Trädgårdstomten " som reste jorden runt och skickade foton hem till sin "familj ".
Alltså han blev stulen och dom som stulit honom reste runt i världen & fotade honom och tillsist kom tomten hem igen...
Eller som killen som också reste runt i världen och fotade sin snopp, och la upp bilderna...???
Hm, ja, på någon offentlig plats i cyberrymden.

Idé för Birger????
Mja, vi får väl se...
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0