Jamen det var väl typiskt...

Jag har drömt...
I drömmen så upptäckte jag att vårat tak läckte...
Dröm, dröm om skador i huset.
En djäkla massa ångest i drömmen och en djäkla massa lagande.

Så helt plötsligt hör jag TUUUUUUT, TUUUUUUUT, TUUUUUUT och jag står på BRYGGAN ( där styrman och kapten jobbar )
Heter det brygga eller styrhytt kanske?
Whatever...
Och jag har helt plötsligt blivit KAPTEN i en ny dröm.

Vaknar...
Och inser att det är Gotlandsfärjan som tutar och tjuter som värsta KATASTROFBÅTEN...

Tittar på klockan och hon är bara 07.00.
Jag somnade typ 01.00.
Finofino :(
Och inte är jag typen som kan somna om heller.
Drar upp gardinerna och ser SOL fast DIMMA ut över havet.
Och...
Då förstår jag varför Gotlandsfärjan tjuter som besatt.

Eller egentligen inte.

Är inte allt DATASTYRT på dom där stora färjorna nuförtiden???
Förr när man typ hade karta och kompass förstår jag om man var tvungen att tuta som galningar men nu...
?????
Dom har väl allt elektroniskt så dom ser allt in i minsta detalj var dom befinner sig?
Kajkanter, stenar, grund, fiskstimm eller vad det nu kan vara.
Dimma eller inte dimma.
Måste dom TUTA för gammal god SJÖMANSSEDS-SKULL?
Känns lite onödigt tycker jag.

Särskilt eftersom jag inte sovit så många timmar.
Hrmph :(

Vad mycket BÅT det blivit den senaste veckan i min blogg förresten ;)

Så till nästa besvikelse...
Det var som sagt SOL utom ut mot havet.
En Kaffe & Frukost senare...
Dimma överallt!

Jamen det var väl TYPISKT!
Jag som har längtat till idag för jag skall ut och STAVA igen.
Min nya SVETT-PASSION.
Hade tänkt mig en runda på P 18, milenslingan.
Men jag vill helst inte ut i skogen och trampa med hög musik i öronen och det är dimma!!!!

Lite larvig och rädd är jag faktiskt måste jag erkänna.
Men jag är ju inte SÅ hemmastadd i skogarna däromkring så jag vet vart jag ska springa om någon hoppar på mig.
Fast har jag stavar kan jag ju alltid försöka SPETSA den djäveln, om det går.
Eller springa...
Om jag hinner.
Jag väntar av.

Den som väntar på en STAVGÅNGSRUNDA kan aldrig vänta för länge ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0