Julshow...

Här har man PRECIS plockat fram BALLERINASKORNA ur garderoben...

Drömmer om att få lite färg på fötterna, så man kan slänga på sig ett par FLIP-FLOPS...

Så läser jag Aftonbladet och ser en annons...

"Julkonserten 2009.
Our Christmas...
Sanna, Shirley & Sonja. "
NU släpper vi biljetterna till turnén 2009! "

Som sagt, jag har PRECIS tagit fram ballerinaskorna ur garderoben.
Kan jag få NJUTA av det i några månader nu, TACK...
Suga på KARAMELLEN om MINDRE KLÄDER, värme och uteserveringar...
Sitta på uteserveringen, i värme och med mindre kläder.
Snälla???

Innan jag ser FOLK i PÄLSAR, med hundvalpar och VINTRIG BAKGRUND??????

Vi har ju precis lämnat VINTER och slask bakom oss...
Måste vi då bli påminda om att DET SNART ÄR TEBAK`S igen???
HUV´VA ;(

Nä, Shirley Clamp & Co, ni kan ta eran JULSHOW och STOPPA UPP i...
Jag vill ha SOMMAR, Sol & Reagge under ganska LÅNG TID framöver.

Inte tänka på :
Snö, slask och JULSHOW...
Jag kommer INTE logga in på TICNET och beställa några biljetter, bara så ni vet...
Tack för ordet.

Så har jag insett att jag faktiskt HAR en allvarlig STICK & VIRK-STÖRNING nu...
Jag ÄR besatt...
SJUKLIGT BESATT...

I dom där böckerna jag lånade igår, har jag hittat en MASSA roliga projekt jag skulle vilja sätta TÄNDERNA i.

Jag satt igår på eftermiddagen...
...och på kvällen.
...och när jag skulle gå och lägga mig...
...och LÄSTE MÖNSTER...

Bläddrar från mönster till mönster ock LÄSER igenom dom...

Precis som andra ( och jag förr ) läser en roman, deckare...
Så sitter / ligger jag och LÄSER MÖNSTER...

Jag sitter och läser uppläggningsmaskor, hur varven ska stickas, virkas.
Funderar på VILKA GARNER som kan passa istället för dom som rekommenderas.
Läser varv FÖR varv...
...med 1 rät, två aviga, 3 räta, 1 avig, åssovidare...
Jag läser HELA MÖNSTER från början till slut.

DET KÄNNS INTE FRISKT...
På något sätt.
Det känns lite " Wacko-Jacko " till och med i min egen värld.

Igår somnade jag till att ligga och memorera en BOLERO som jag ska göra så fort jag är klar med dom två sjalarna som jag håller på med nu.
( Nu ska det bli KLÄDER i mitt utbud också :)
Men jag somnade alltså inte mitt i ett spännade mord utan mitt i ett VARV...
På en bolero.
Det har gått snett någonstans, bara att inse.

TUR att man inte KNARKAR eller har alkoholproblem...
För hade jag haft samma INTENSITET i ett FARLIGT missbruk, som jag har fått mitt hantverk hade INGET fått mig att vilja BLI REN.
Den saken är klar.
Jag bara DRÄGGLAR efter det som "komma skall " efter det jag håller på med nu...

Jag har NÖRDAT IN fullständigt och vill jobba ÄNNU snabbare i mina olika projekt, så jag ska hinna med allt jag bara MÅSTE/vill GÖRA :)
Sticka lugnt från den STÄNDIGT AVIGA...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0