Långfredagen...

Idag vaknade jag 06.00.
Pigg och utvilad...
?????
Jag vet, jag är lite STRANGE ;)

Upp och hoppa och en timme senare var jag på väg mot Gustavsvik.
Soldis och vindstilla...
Stan öde och inte EN KÄFT mötte jag förrens jag hade vänt vid Gustavsvik och var på väg mot stan igen.
Först vid lasarettet på tillbakavägen mötte jag min första " Fellow Hurtbulle " ;)
Kom hem och fixade och öppnade i min lilla bod :)

Den får vara öppen nån timme innan vi ska iväg här.
Idag blir det " Björkis " och GRILLAT står på menyn :) :) :) :)
Det blir premiär för för året vad gäller grillning för mig.
Och sambon också...
Såvida han inte SMYGGRILLAT någon dag utan mig, men det tror jag inte.
Vi gör ju typ ALLT tillsammmans så... ;)
Grillat har han nog inte gjort.

Så öppnade jag en min mail förut...
Har fått ett mail från mitt bloggfan ;)
Eller????
Han tyckte min moster och morsa verkade " SKÖNA SOM FAAAAAAN ! "
Undrar om jag kan tänka mig låna ut dom som " PARTY-TRIX " någon gång...

Ärligt talat kompis...
Dom ÄR verkligen " SKÖNA SOM FAAAAAAN " och det roligaste av allt, dom inte fattar det inte själva!!!!!
Vi har i släkten döpt om dom till " PARTY-SYSTRARNA" av OLIKA ANLEDNINGAR och händelser som har inträffat under årens lopp.
Nä, när dom är med har man SÄLLAN TRÅKIGT.
Och visst...
Jag ska kolla med morsan & moster om dom vill EXTRAKNÄCKA som PARTY-SLÄKT nästa gång du ska ha fest ;)
Desto bättre betalt, desto ROLIGARE BLIR DOM.
Glöm inte RÖDVINET bara...

Så till sonen.
Igår såg vi INSOMNINGSPROGRAMMET " Djurpolisen i Phoenix".
Insomningsprogram kallar jag det för att det brukar oftast vara det sista jag ser innnan jag somnar på kvällarna.

Igår var det speciellt en " liten " hund sonen och jag fastnade för.
Schäfern Zeus.
Han hade bott med en matte som låtit hans halsband växa in i hans hals.
Ett stryphalsband i stål.
MYSIGT...
Not... :(

Så kom han till Djurräddarsjukhuset och dom " fixade till " honom.
Han piggnade på sig.
Så blev han helt plötsligt sjuk igen.
Dom röntgade magen och det visade sig att Zeus hade tuggat i sig ett koppel också, som desutom snott sig i tarmarna.
Zeus fick opereras igen.
( GUD SÅ LÅNGRANDIGT detta blev då... )

Så blev han ÄNTLIGEN frisk och sonen som också såg programmet, tyckte det var TOPPEN :)

Minus operationsscenerna då...
Usch vad läskigt med tarmar, blod, hundbajs och var...
Tyckte han...
Men vadå, sa jag och kände mig lite fundersam...
Det har väl inte varit operationsscener???
För sådant tycker jag inte att han ska se nämligen, då måste han blunda.
Men jo, " När du var och kissade visade dom hur det såg ut lite när dom opererade Zeus."
Jahapp.

Så kom jag hem idag från min motionsrunda.
Tittar in i sonens rum och där ligger ALLA hans gosedjur ( dom är många ) uppradade på sängen.
Alla på rygg och med magen i vädret.

I sängen ligger också min stekpincett, brödpensel, silikonpensel, salladsbestik, glasskopa, 1 Kinapinne, och lite annat smått och gott i HUSHÅLLSPRYLSVÄG...
Vad gör du frågar jag?
"Opererar min gosedjur... "
Mhmm, jaha, du leker typ veterinär eller????
" Ja, dom har svalt en massa KOPPEL här, så jag måste operera bort allt i tamarna serrö, blod och var och sån´t ... "
Ok...
Duktigt älskling...
Nämen så bra att jag gick och pinkade PRECIS när det kom operationsscener som inspirerar till sån fin lek...
Med tarmar, blod och var ;)

Nu ska jag snart plocka ihop lite prylar tills vi ska till Björkis.
Vi hörs senare.
Sticka lugnt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0