Lyxvecka.

Jaha...
Då var man hemma igen då!
Och idag inleder jag min LYXVECKA.
Jag jobbar inte förrens på onsdagnatt igen, ledig 4 dagar igen efter det.
Att man kan få ha det så här.
LYX var ordet.
Det gör att man NÄSTAN alltid orkar.

Annars känner jag mest att det får gärna bli tisdag.
Så att jag får veta.
Vissa saker...
Eller så vill jag inte veta.
Beror på.
Jag ska fylla mina dagar med pyssel och sport.

Och sonen :)
Som kommer imorgon.
Veckan har gått så otroligt fort och nu är det dags igen.
Han kommer hem, hurra.
Det som är lite trist är att det inte är något lov ;) denna veckan.
Fast snart är det ju sommarlov, så jag överlever väl att ha lite mindre tid med sonen.

Idag har kroppen återhämtat sig efter STAV-MILEN-CHOCKEN igår.
Idag har jag bestämt att ta milen imorgon igen.
Utan stavar.
Fast jag känner mig sådäringa pigg och sprittig i kroppen idag igen.
Skönt.
Vi får väl se hur pigg jag känner mig imorgon, efter en ny MIL.
Inte dags för graven riktigt ännu iallafall...
Åtminstone inte i sportsammanhang.

Idag ska jag ta och städa.
Inte så jätteskitigt här, så det går rätt fort.
Sen blir det nog pyssel, virkning och tv.
Det är ju demonstration på stan idag.
Som handlar om att vi ska slippa nedskärningarna inom dagis-förskola-fritids.
Men jag kommer inte delta.
Jag har skrivit på lista så det får räcka.
Man borde kanske vara lojal mot alla småbarnsföräldrar, men jag har ingen lust idag.
Jag vill pyssla och tänka.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0