Madrasser & bilkörning.

HEJHOPP!!!!
Jag har jobbat.
Och sambon och jag har shoppat.
Madrasser.
LÅGBUDGET, snorbilligt men VÄLDIGT BEHÖVLIGT!!!!!

Dom jag hade var så SUNKIGA, att det var hemskt.
Helt ärligt så har jag haft dom i...
... så många år att jag inte ens kommer avslöja hur många år dom hängt med.
Det är FÖR pinsamt.
Det var dags för nya med andra ord.

Eftersom vår ekonomi är MER än ansträngd just nu så betalade vi 1099 för två nya madrasser.
Jysk.
Men när vi blir RIKA slår vi på stort och köper bättre...

Så till dagens DUMMASTE kommentar...
Men kul ändå.

Jag gick ner till morsan precis och skulle hämta tidningen.
Jag säger :
Fasen vad jag har ont i huvudet.

Morsan svarar :
" Ja, men det "går" runt nu...
Det är många som har huvudvärk, så det går... "

Nämen snälla du.
HUVUDVÄRK är inget som SMITTAR.
Hallå...
Jag är bara trött efter jobbet.

Morsan försöker rädda sig själv:
" Nämen DU går ju, OCH har huvudvärk.
Alltså GÅR HUVUDVÄRK...
( hjälp )
Ha, ha, ha JÄTTEKUUUUUL, sa jag :)
Not.

Så till SAMBON...
Och detta med att vara SKÅNING, kärt ämne att hissa och dissa ;)

Jag har ju inte körkort.
Har dödat små djur under övningskörning och tycker INTE om att åka fort.
Med VERKLIG betoning på att jag inte gillar att åka fort!

Sambon jobbar ju som TAXICHAFFIS och kör färdtjänst.
För "SKAMRES" ;)
Han kör LITE VÄL fort kan jag tycka ibland...
OCH HETSIGT!!!!!

VIlket vi har haft MÅNGA diskussioner genom åren om.
HAN anser sig vara en YPPERLIG chafför och kör som en ängel.
Jag håller inte riktigt med.

PLUS att jag kan vara rädd ibland att han ska KÖRA PÅ någon gångtrafikant som kanske inte riktigt håller sig till GÅNGREGLERNA.
Då kan sambon GÄRNA köra upp nästan PÅ gångtrafikanten.
Och MARKERA hur FEL det är att korsa en gata där det inte finns övergångsställe.
Typ på ÖSTER, där det FANNS ett övergångsställe men som nu är borta.
Men alla går där som om det fortfarande fanns...
ALLA gör det.

Då vill han nästan MEJA ner folk...
Mhm...

Men så åkte jag med EX-KROKEN i vintras när vi skulle till sonens hockey...
Herregud...
Snacka om BILTJYVS-VARNING!!!
Han körde som om vi SNOTT BILEN och var tvungna och FLY...
Alternativ : UTRYCKNING efter en biltjyv.
Tuut-tuut-tuut...
( Blåljus ljud ;)

En annan vän, kvinnlig, är också lite VÄL snabb för min smak.
Hon kör som "en hel karl " och kör RALLY i varenda rondell, på parkeringar, överallt, typ...

Så har vi henne som STÅR på bromsen.
Hon liksom gasar och bromsar SAMTIDIGT när hon kör.
Det blir VÄLDIGT ryckigt.
Och man är nästan lite rädd att sitta med huvudet smaschat i framrutan, TROTS säkerhetsbälte ;)

Bästa bilföraren är Miss Sophie :) :) :) :)
Hon blir alltid lite glad när jag säger det till henne.
Och det händer faktiskt att jag gör.
För jag tycker att hon kör bäst av ALLA jag känner!!!

Sambon framstod helt plötsligt som en ängel i trafiken :)

Fast det är inte många som jag tycker kör bra, så det ÄR INGEN DISS mot sambon här nu!!!
Han är SÄKERT en jättebra chafför.
Han har ju det som YRKE och HAN SÄGER att ALLA tanter iallafall tycker att han kör BRA ;)

Jag har inget körkort, så...
Vem är jag att döma där...
Jag gillar bara inte fart och hets i trafiken.
Eller att köra bil.

Men iallafall så är jag så där JOBBIG så jag STÄNDIGT sneglar på hastighetsmätaren.
Jag HÅLLER i mig i handtaget på bildörren när det går för fort.
Och i rondeller.
Harklar mig och tittar menade när det UPPSTÅR INCIDENTER med gående.

Jag är nog helt klart ett " PAIN IN THE ASS" att ha brevid sig när man kör.
En " Sitta brevid terrorist " ;)

Så läser jag i tidningen...
På ämnet SKÅNINGAR och BILKÖRNING.

Jag citerar :

" Skåningar ger sig själva toppbetyg!

Landets BÄSTA bilförare finns i Skåne.
Det anser de skånska bilisterna när dom får sätta betyg på sig själva.
( Hm, så INTRESSANT ;)
Försäkringsbolaget IF har bett drygt 3100 personer med körkort att ge sig själva ett omdöme om sig själva som bilförare.
I topp ligger SKÅNINGARNA!
( Ok... )
Tre av fyra skånska bilister anser att dom kör BÄTTRE än MEDELFÖRAREN...
( Känns ju HIMLA bekant... )
Tätt därefter kommer stockholmarna... osv "

Slut, citat...

NÄMEN SE DÄR...

Då är det tydligen en " SKÅNE-JAG-ÄR-SKITBRA-BILFÖRARE-KAXIGHET " som sambon har trots allt!!!
Jag har KANSKE RÄTT ändå????
Att han KÖR lite väl...
Snabbt och hetsigt.
Och att han TROR SJÄLV att han kör så himla bra, för att det TROR DOM DÄR nere i Skåneland...
ALLIHOPEN...
Mhmmmm...

Minst självförtroende har dom i Jämtland, vad gäller bilkörning.
Kanske jag ska skaffa mig en jämtlänning som kör i SNIGELTAKT istället då.
Hm, jag får allt ta och FUNDERA på det ;)

Nä´då...
Jag bara SKOJAR...
Sambon kör bra, med ett BRA SJÄLVFÖRTROENDE, helt i linje med SINA FELLOW Skånefriends...
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0