Märks att helgen är över...

Jaha...
Här märks det att helgfirandet är över för er som läser min blogg.
Läsarsiffrorna har gått upp igen och antalet "tittar" med ;)
Hurra!

Har fått kommentaren :
" Så PRÄKTIG du verkar "...
Från min hemlige mailare.
Ang mitt inlägg om " Färjan-fylleri-spektaklet "...
Mhm...
Ja...
Nä, jag kan väl säga såhär...

Jag dricker ju inte alkohol alls, sen tre år tillbaka.
Jag har rosacea som gör att jag får MASSOR av finnar om jag dricker alkohol.
Plus att det ger ådernät i nyllet.
Inte snyggt, det vill jag gärna undvika, helst.

Och...

Jag hade en pappa som var alkoholist.
Så, när jag var 25 år bestämde jag att dra ner på min alkoholkonsumtion rejält!!!

Efter en partykväll ringde jag till en av mina kompisar och frågade vad vi gjort under kvällen...
Ingen aning sa kompisen...
Hon var lika BLACKOUT som jag.
Ringde nästa kompis...
Samma fråga, SAMMA SVAR...
Då bestämde jag mig på studs.
En helt vanlig partykväll och ingen av oss hade koll på vad vi gjort!!!!
Fy fan så SCARY.

Tack men, NEJ TACK, kände jag då!!!!!
Nu är det dags för nya vanor.
Ville jag sluta som min far?
Nej tack!
Och inte bli jämförd med honom heller, i termer av "festande".
Jag såg framför mig att folk i stan skulle säga :
Jisses vad hon är lik sin far, super som ett svin!
Alkis.
Min far var ju TYVÄRR inte en ANONYM alkoholist heller...
Så...

Jag gick från att dricka 1 vinare + lite till innan krogen och det jag blev bjuden på, på krogen till:
1-2-3 cider per partykväll.
Gav bort allt jag blev bjuden på till mina vänner istället.
Ungefär.

Jag kände redan då att det inte var FÖRSVARBART längre att supa skallen i bitar när jag själv HATADE att min far gjorde det!!!
Jag kunde vara VILD, ROLIG & GALEN ändå, när jag gick ut.
Och ha koll på vad jag gjorde.
Och slippa BAKSMÄLLAN dagen efter.

När jag dessutom fick barn kändes det ÄNNU viktigare att vara en BRA förebild med vettiga vanor!!!!
Präktigt OK för mig, jag står ut med att vara PRÄKTIG i den bemärkelsen, och SUNT, tycker jag iallafall...

Jag har gjort mitt supande, som sig bör i ungdomen.
Skött mig bra ändå, inga större missar än de jag kan räkna på ENA handens fingrar...
ATT DRA NER på mitt drickande när jag var 25 var något av det bästa jag gjort.

Att sluta dricka helt var bara ett naturligt steg eftersom jag hellre är snygg än ful ;)

Och för mig är det helt ok att andra dricker, bara dom kan hantera det.
Men...
Dessvärre märker jag på mig själv, SKA JAG VARA HELT ÄRLIG med...
Att jag har mindre tolerans när folk INTE Kan hantera spriten och jag blir kanske ibland en MORALKÄRRING.

Jag tycker att människor förminskar sig själva när dom blir fulla.
Jag kommer nog återkomma i detta ämne gissar jag.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0