Mer S.O.S Gute & Mini-Män från Thailand.

Har jobbat, suttit mycket idag...
Men det är ok ibland...

Läste GA...

Ny säsong av S.O.S Gute på gång, spekuleras det i, tydligen...
Räddningstjänsten söker boende för 20 personer, i 7 veckor...
Mhmmmm...
Kanal 5 vill varken BEKRÄFTA eller DEMENTERA " the rumors"...
Mhmmmmmm...
Mycket misstänksamt...

Jag tar emot nyheten/spekulationerna med BLANDADE känslor.

Jag har ju verkligen AVGUDAT programmet för jag har ju fått spaltmeter att skriva om här på bloggen.
Jag skapade ju till och med en liten SMURFVÄRLD runt gänget.

Jag har sågat, skrattat, hyllat ( mest stripteasen ) och SKRIVIT så fingrarna glödi´t!!!!
Jag är dock VÄLDIGT tveksam till om S.O.S Gute skulle hålla för en säsong till.
Det var ju typ ganska mycket upprepningar, träning, tv-tittande, studiebesök från dagis och fotbollsbrudar, mes-uppdrag och en massa MATSHOPPING och ätande...

Jag förstår dock om killarna, med Henke och Ojet i spetsen, vill att det blir av.
Mediakåtare, självgoda, goody-goody-killar får man nog leta efter.
Eh.. ja...
Jag MÅSTE ju se, OM det blir av.
 Men det kan man nog räkna med att det blir.

Och så kan dom ha en NY BRANDIS-GALA till hösten, där dom kan dela ut priser till varandra i olika kategorier.
Som:
" Sexigaste Slangen "
" Töntigaste Cowboyhatten "
" Största Matvraket "
" Skrytigaste Sportfånen "
Och...
" Bokstavera Bäst När Jag Talar- Priset " , icke att förglömma ;)

Men vem som vinner det är väl ganska självklart...

Så läste jag vidare.

Fredagsintervju med en känd, gotländsk konstnär, stod att läsa.
Det stod att läsa om panikångest och hans fru.
Va, tänkte jag...
Är han gift?
Med vem då?
Han har gift sig, med en tjej från Thailand.
Så OTIPPAT.
Hm.

Ok, min fördomsprofil kör genast på radarn :
Medelålders man hittar " loveli girl flom Thailand ".

Men tyvärr så faller nog Konstären ur min fördomsprofil lite ändå...

För han är ju inte direkt den man tänker på som SNUSKGUBBEN som plockar hem nya fruar på löpande band från Thailand, när den förra blir för "SVENSKIFIERAD".
Dvs, hon upptäcker sin rättigheter och vill inte " gå i koppel " längre.
Ni vet, "HAN DEN DÄR " kraftigt överviktiga, rödmosig, kakishorts och bar överkropp.
Som hänger i kvarteren i Patong.

Nä, Konstnären är ju en ganska COOL kille som liksom " hänger med "...
En tuffis.
Han har väl aldrig haft problem med "fruntimmer "?
INTE för att ALLA män som träffar tjejer i Thailand och gifter sig med dom, gör det för att dom inte kan få brudar här...
Men lite så, kan man väl FÖRDOMSTÄNKA ibland.

Kommer på mig själv att tänka att det måste vara REAL LOVE eftersom han är, som EN SJÄLV  typ...
Eller jag är inte som Konstnären, men ganska likt...
Vanlig.
Så.
Så otippat ändå.

Så började jag tänka i lite omvända termer.
Så lustigt egentligen.
Många ( äldre,rödmosiga ) män åker ju ner till Thailand och träffar små, unga, söta tjejer.
Skandinaviska män och säkert europeiska också.

Tänk om vi svenska, skandinaviska kvinnor skulle göra det med.
Hm...
Men liksom, det skulle ju aldrig funka...
Svenska Amazonkvinnor och en Thailändska Mini-Män.

Jag som 175 lång, 59 kg, stor som en svajande mast, med en kille på 150 cm som väger 40 kg...
Hm...
Så kanske vi ska gå på fest.
Jag drar på mig högklackade skor och hamnar LÄTT på 180, 182...
Då blir det Fyrtornet och Mini-Me...
Det skulle ju i och för sig bli ett ganska KOMISKT inslag på festen.
Jag och mitt promenerade SNACKS & DRINKBORD.
Men näääää, Thaimän är inget för mig.

Skulle jag få för mig att träffa en man från UTLANDET så skulle jag nog dra mig åt NORGE faktiskt.

Inge fjäsk här nu för mina norska läsare...
Men jag tycker faktiskt NORSKA MÄN är snyggast i hela VÄRLDEN!
Har nog aldrig sett en ful norsk man NÅGONSIN faktiskt.

Inte i Norge ( där jag varit EN GÅNG ), inte semester-norrmän, och inte på tv...
Nä, jag har aldrig sett en osnygg norrman.

Dom ser väl ut som oss svenskar tänker väl ni...
Men nej, det gör dom faktiskt inte.
Tycker jag...

Dom är lite FRÄSCHARE på något sätt.
Alltså dom är har ett mer SUNT, friskhetshurtigt över sig.
Dom går på tur, gillar frisk luft, åker skidor, har lusekoftor, är ljusa, har skäggstubb, och lockigt hår ;)...
Asch, dom är snygga helt enkelt.

Se bara på en som man som KNUT!
Och Siv.
Knut & Siv, who?

Jo, jag såg en dokumentärserie från Norge som hette " Siv & Knut ".
Den handlade om två missbrukare.
Siv tog heroin och Knut var tablettmissbrukare av något slag.
Dom hade hållit på och knarkat sen " Gustav Wasas tid " typ.
Två SUPERPUNDARE alltså.
Aldrig har jag väl sett två så fräscha missbrukare ever!

Hade det varit samma pundare här i Svedala hade dom sett ut som SJU SVÅRA ÅR...
Men inte Norgepundarna inte.
Knut var helt ok för att vara knarkis.
(Siv var skitsnygg.)

Nej, skulle jag importera en man skulle det bli från Norge.
OM  jag var singel.
Nu är jag ju inte det...

Och jag är ju faktiskt ihop med en UTOMSOCKNES man från Skåne.
Från ROSENGÅRD dessutom!!
MER UTLÄNNING än så kan det ju knappast bli, fastän han är VIT & SVENNE ;)

Men hade ni hört honom snacka med sin polare från Rosengårdstiden...
Hade ni trott att han var en SUPER-kriminell, Maffioso-jugoslav som talar i termer som :
" Tjena mannen... "
Och med en BRYTNING som får RIKTIGA Skummis-Jugoslaver att bli GRYMT avundsjuka!!!!!

Så jag nöjer mig med " Rosengårdsmannen " skippar "Mini-Me´s flom Thailand" och "Norska HURTIG-GUTTAR" !

Så till sist...
En annons i tidningen...
Under rubriken, önskas hyra...

3 rok i Drottningholm finnes.
Önskas, liten billig lägenhet i Visby...

Vem ska flytta?

Kungen?
Som tröttnat på Silvia, som STELOPERERAT hela fejset?
Den som kan hitta EN RÖRLIG muskel i det ansiktet, ska få en KUL PRESENT av mig.

Silvia?
Som tröttnat på Kung Dumstrut och vill göra något annat än sitta och tala om för honom vad han ska säga.
Ja, jag vet att han har DYSLEXI, men det har Viktoria också.
Och man märker EN KLAR SKILLNAD på intelligens mellan far och dotter!!!!

Hmja...
Kungbarnen har ju redan flyttat hemifrån så det finns ju inte så många fler att välja på.
Jag hoppas på Silvia, trots fejset.
Hon verkar iallafall  smart.
FÅRSKALLAR har vi ju redan gott om...
Om jag säger så ;)
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0