Påskdagen.

Hej alla glada!!!!
Igår blev det inget inlägg, jag hann faktiskt inte.

Dagen började med en LÅNGPROMENAD i solen med Miss Sophie.
Vi gick, pratade och njöt.
Eller det var faktiskt jag som pratade mest och hon kom med kloka inputs.
Och lite "galghumor" och lite löften från hennes sida också.
Behövligt, men inget jag kan gå in på nu.
Möjligtvis om någon vecka eller två.

Så kom jag hem, fixade i boden, satt en stund i trädgården och gaggade med mamma och kusin.
Sen pysslade jag iordning och dukade för Påskmiddagen på kvällen.
Så vet jag inte riktigt vad jag gjorde, lite allt möjligt.
Vips så var klockan 17.30 och vi fick gäster.
10 påskätare var vi.

Alla bidrog med sin lilla del och det blev ett påskbord med det gottaste.
Jag tog en EXTRA TABLETT av rosacea medicinen på grund av all salt mat.
Det var bara salt mat, förutom salladen.
Som sig bör på ett påskbord.
Gott som faaaan, men rena döden för min hud!

Idag när jag ser mig i spegeln är huden helt ok, ingen "knotterskada" jag har klarat mig fint :)
Men igår...
Jag fick inga utslag men fy tusan vad jag drack vatten!!!!
Det märks VERKLIGEN att jag äter väldigt lite salt mat.
Jag bara HÄVDE i mig vatten!
Jag kände mig som en kamel i Saharaöknen.
Svepte glas på glas.
Jag ärligt talat glad att jag inte äter så mycket salt i vanliga fall.
Magen blev som en ballong av allt vatten och jag fick ont av hur utspänd magen blev.
Först all mat och sedan 30 liter vatten på det.
Nästintill iallafall...

Efter mat och kaffi blev det soffläge och snack.
Jag tror vi alla var ganska trötta efter påskens alla firanden och göranden.
Skönt kände jag, att bara sitta och umgås.







Så hade jag tagit lite kort.
Men dom blev suddiga.
Allt för att jag hade haft kameran inställd på NÄRBILD igen!!!
Jag blir galen på mig själv när jag glömmer att ställa tillbaka till normal bild.
Ja, ja...
Nu är den rätt inställd iallafall ;)

Idag blir en lugn dag.
Något ska vi väl hinna med och sonen ska leka med en kompis, men det blir LUGNT...
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0