Tack Teddybears Sthlm, dockhår och gödsel.

Det blev ju då ingen mil, men väl Snäckrundan.
Ville känna HAVET i dag :)

Och TACK Teddybears Sthlm, säger jag bara...
Morgonpasset i P3 höjde mitt humör till topp igen när dom spelade " Cobra Style " med Teddybears.
Den låten fick mig att vilja dansa hela Kärleksstigen.
Jag joggade lite istället, men blev på gott humör.


Så ska jag på möte.
Ända sen den där BEDRÖVLIGA fingerpekningen har jag liksom känt min AVIGT inställd till SAKER & TING.
Tagit på mig ANDRA GLASÖGON som jag ser med.
Alltså metaforiskt sätt ;)

Inte bara på kommande privatisering och pengar.
Utan värderingar också.
Jag känner att jag skulle behöva bolla lite med någon som är fristående från mitt jobb men som ändå har kunskap och vet vad det innebär.
Vart vänder man sig då?
Hm...

ANTINGEN är det JAG som behöver BYTA JOBB eller så behöver jag bara bollplank.
Jag lyssnar, känner in.
Men jag är faktiskt tyst, ovanligt nog.
Mest för att jag måste SORTERA och tänka noga på vart jag själv står.

Jag kanske bara är i en ifrågasättande fas i livet i övrigt?
Kanske därför jag gillar GARN så bra, inte så mycket TJAFS där inte ;)

Men möte har jag faktiskt ingen lust med :(
Jag går hellre direkt till "jobbet" och jobbar :)

Så till mitt hår.
Från allvar till yta ;)
Ja, en sak har jag iallafall bestämt mig för...
Jag kommer inte TONA mitt hår i den toningen som jag använde sist.

Om jag ens kommer tona håret mer alls...

Alltså, håret känns helt DÖTT.
Det där med DOCKHÅR var nog inte så långt ifrån sanningen när jag skrev det...
Och så har det liksom RAKNAT ( blivit rakt ) av toningen.
Eller inte helt rakt, men STUNSEN har försvunnit.
Det känns hårt och stelt.
Förra toningen var faktiskt bättre, även on det blev lite mörkare av det men håret DOG inte iallafall.

OCH den förra toningen var bättre för mig HUDTON kan jag konstatera också.
Nu har håret blivit mer GULDGULT och det tar fram dom RÖDA tonerna i ansiktet.
Rosaceautslag SYNS mer.
Irk.
Förra toningen var mer KALL i färgen och det var definitivt bättre för min hudton.
Hm.
Jag gissar att jag nog förstör min hårkvalitet om jag fortsätter och tona håret.
Min frissa sa att :
" Det är så bra för håret att tona det, för det ger håret en rejäl SKJUTS ".
Ja, inte mitt hår då, det DOG, tycker jag iallafall.

För övrigt undrar jag VART dom har GÖDSLAT?
I ca 3-4 dagar har det legat en otrevlig gödselstank runt stan.
Instängt inne, man öppnar ett fönster, det luktar då helt plötsligt instängt OCH GÖDSEL!!!
Jag kan inte komma på en enda åker häromkring som gör att det borde lukta gödsel.
Men ändå gör det det...

Lite " SNOBB " är man ju där, att vissa gödsellukter " går an"...
Hästskit är helt ok.
Som den gamla hästtjej man är.
Då kunde jag komma in i stallet och bara :
"Aaaaah stallukt."
Fårskit går också bra.
Koskit går väl an.
Hönsskit, nja, väldigt äckligt.
Och grisskit är det värsta som finns.

Men att det luktar gödsel hela tiden, det är ingen höjdare tycker jag.

En positiv sak som har hänt är iallafall att dom ÄNTLIGEN sopat gatan!!!!
Det innebär att till helgen, när det är utlovat högsommarvärme kan jag skura balkongen och ställa ut möbler.
Och kanske någon dag här framöver putsa alla våra fönster :) :) :)

Fast om jag jämnför med vissa fönster i INNERSTAN, närmare bestämt Smedjegatan, som sambon och jag åkte på igår...
Så har vi faktisikt väldigt RENA fönster.
Då känns det inte som jag har bråttom.
Fy tusan vilka skitiga fönster längs den gatan.
Nog för att vi har en hårt trafikerad väg utanför oss, med en massa avgaser och så...
Men vi är rätt högt upp, vilket nog är tur.
Dom som bor i sina pyttehus, i trånga gränder, mycket bilar och avgaser.
Usch.
Det var lager-på-lager skit på deras fönster.
Jag sa till sambon att jag hade varit olycklig om jag hade bott så här.
Jag hade PUTSAT ihjäl mig.
Nog om det.
Nu ska jag fixa och trixa lite innan möte:( och sedan jobb :) !
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0