The Påskmarsch from HELL!!!!!

Idag har det varit PÅSKMARSCH...
Och det kändes som " The Påskmarsch from HELL!!!!!
Fy tusan vad trögt, trångt och långsamt!
Jag fick ont i ryggen och benen av allt STÅENDE när vi väntade på att " ELÄNDES MARSCHEN " skulle komma igång.
Det värkte faktiskt så mycket att tillslut kunde jag inte stå still för så ont hade jag.

Sonen sa :
" Mamma det här är sista året jag går den här marschen... "
Tack och lov för det, sa jag.
" Pål vår Idol" kom med förslaget att nästa år kan vi köra SKATTJAKT/ Påskäggsjakt med karta och allt i Björkis istället.
Jag och sonen gjorde VÅGEN mentalt,  för det förslaget.



Påskmarschen FRAMFÖR mig.



Påskmarschen BAKOM mig...

Det var så mycket folk att det inte fanns en ÄNDE på det...
Vare sig framför eller bakom.

Så kom man upp på Adelsgatan.
Ungefär vid Af Leader...
Där tog det TVÄRSTOPP!!!
Det var ju äggutdelning och där stod vi, med MILJONER PÅSKKÄRRINGAR framför oss...
Det gick i snigeltakt och humöret TRÖT både här och där...

Tillslut hojtar min moster :
" Jag ser KARTONGERNA ", dvs kartongerna där godisäggen låg i...
Det var nästan som när " Skorpan " säger i " Bröderna Lejonhjärta " :
" Jag ser ljuset.
" Jonathan, jag ser LJUSET... "
Och så tonar musiken in ;

Vi såg kartongerna och jag var så djävla fräck att jag sträckte fram handen och krävde ;) ett godisägg!!!!
Kravet är annars att man ska vara målad och ha huckle.
Hade inte jag...
Dom vuxna som var utklädda fick dessuton VANLIGA ÄGG och inte GODISÄGG!!!!
Det sket både jag, morsan, moster och Idolen i...
Vi tog godisägg!!!!!

Så öppnade jag mitt ägg...
Wow, Irk eller...
Godiset såg ut att vara MINST 10 år gammalt!!!!
Trots att det var BILLIGT godis med mycket FÄRGÄMNEN var det så BLEKT att det kändes MYSKO...
Gammalt som sagt?
Eller hade det legat i skyltfönstret o någon GODISBUTIK och blivit SOLBLEKT????
Min kusin sa :
" Det här var minsann inge Karamellkungen-godis "
Nä, inte direkt...
Men vi åt ändå ;)

Så gick vi till Ringduvan för att fika...
Jag tog kort, " i vanlig Larsson ordning "...
Mat och fikakort hör ju till.
Min moster krånglade nå´t FRUKTANSVÄRT.
Hon skulle minsann INTE VARA MED PÅ BILD!



Då påminde jag henne att då skall JAG MINSANN inte ställa upp och låta mig fotas när HON vill ta mat & fikabilder.
Då skall jag också sabba varje försök till bild med mig på.
Så vände det HELT PLÖTSLIGT.
?????
Då kom SPEXAR-MOSTER fram och...



Tjohoooo, hur kul som helst!!!!
Hon gick från Påsk-trist till...
PÅSK-FRISK!!!!!!
Eller så fick hon en tupp i halsen...
Jag vet inte riktigt ;) ;) ;)

Så plockade hon ut Skumhönan och la den på sin tallrik.
Efter en 15 minuter frågar hon oss andra :
" Är det någon som vill ha min Skumhöna ? "
Eeeeh, nej tack sa jag...
Jag tror inte att VI vill ha den, för du har haft den i munnen...
Och slickat på den...
Remember...?
Vi dog nästan av skratt.

Så kan ni även notera min mor, i hörnet på bilden ovanför denna.
Där satt vi, innomhus, fikade och snackade.
Det var varmt och skönt.
Men mamma, hon satt med YTTERKLÄDERNA och BASKERN PÅ!!!!!
Klagade på att " det var så varmt "...

Nämen så konstigt då...
Med alla kläder på innomhus och man dricker varmt.
Då blir det lätt SVETT-TEMPERATUR...
Jag frågade om hon inte skulle klä av sig lite då kanske???
Eller????
Jo, men, ja, men, och tillsist öppnade hon upp och började SKALA av sig ALLA LAGER kläder.
Det var typ inte LITE kan jag meddela.
Jag brukar kunna bylsa på mig, men detta var lite i ÖVERKANT tyckte till och med jag...

Jag frågade om hon skulle vidare till en POLAREXPEDITION eller något liknade...
Så många lager var det...
Det var bara ISBJÖRNARNA och PINGVINERNA som saknades ;)

Det var en lång och tröttsam påskmarsch med ett mycket KUL avslut!!!!
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0