Vilken dag!

Vilken dag!
Vilken värme :)
Kan man bli mer än SUPERLYRISK????
Vi har varit ute hela dagen.

Sonen och sambon stack ut och fiskade.

Jag och morsan gick ut och promenerade på stan.
Vi gick till den nybyggda "gallerian" på Hästgatan och kollade läget.
Var väldigt stockholmskt och modernt.
Mycket folk var det också.

Så gick vi till bibloteket och jag hittade MASSOR med böcker.
En av dom böckerna är en sådan bok som jag bara MÅSTE ha själv.
En virkbok med mönster jag ALDRIG sett förut!!!
Jag har blivit helt sjuk av " HA-BEGÄR" kan jag säga.

Det blir till att fråga på bokhandeln om dom kan beställa hem den trots att den är ganska gammal.
Jag insåg efter att ha suttit och bläddrat igenom den att kan jag inte köpa den via en bokhandel...
Kommer jag att " TAPPA BORT " boken och betala STRAFFAVGIFTEN från bibblan.
SÅ sjukt gärna, MÅSTE jag bara ha den!!!!!
Jag är besatt och förälskad.

Fräckt att kanska låtsas att "tappa bort " den, men det skiter jag faktiskt i.
Jag slarvade bort en bok på RIKTIGT för något år sedan, som sonen lånat.
Då fick jag betala böter på 180 kronor.
Jag betalar GLADELIGEN 180 kr för denna gamla virkbok kan jag meddela.
Jag DÖR hellre, än lämnar tillbaka den till bibblan ;)

Efter bibblan besöket gick vi till ANTIKVARIATET och letade efter den " nylånade", "Måste-ha- boken".
Ifall den skulle råka finnas där.
Fanns den inte :(
Sen vandrade jag och morsan vidare till Bageriet.
Tog kaffe och satt i solen och bara NJÖT!!!!
Jag satt till och med i blus med KORT ÄRM.
Och när vi gick idag behövde jag bara en tunn kofta.
Det har varit mer än UNDERBART.

Sambon och sonen hämtade upp oss på Torget och så åkte vi hem i trädgården och grillade.
Det blev klyftpotatis, kött, sallad, sås och SOL :)
Vi kom in nu, vid 16.30.
NU ÄR DET SOMMAR!!!!!!
( snart )

Nu ska jag sätta mig och virka.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0