Galaxer i mina braxer...

Idag har vi varit ute HELA dagen i trädgården...

Kom in klockan 21.20 och har precis tagit en dusch.
Helt otroligt härligt.

Och fullt med folk som kommit och gått.
Först kom min SUPERGRAVIDA bästis och fikade.
Så försvann hon, då kom min kusin med barn och slog bort några timmar under parasollet i bersån med oss.
Och sonens grannkompis kom.
Ungarna hade full fart och sprang mellan oss och grannen.
Och lekte med vatten...



Sambon tog med hela skocken på en tur med limon.
Ungarna tyckte det var en alldeles för kort tur, dom hade helst åkte hela dagen...

Så när dom försvann kom sambons kompis och grillade.
En lugn dag, som känts späckad =)
Jag har kunnat umgås men ändå virkat.
MYSIGT var ordet för dagen.

Så var jag och sonen på ÖB och handlade.
Jag köpte en sådan där VATTENSPRIDARE som man har till gräsmattan.
Som ungarna kan svalka av sig under när dom känner för det.
En utedusch, sonen körde igång direkt ;)



Och så fick jag världens roligaste kommentar...
Jag står i kassan och köar.
Det står ett barn med sin mamma och barnet tittar upp & ner på mig och blicken fastnar på mina leggings.
Och jag förstår om FOLK tittade på mina leggings i övrigt för jag hade verkligen världens konstigaste färkombinationer i grönt idag.
Pippi, släng dig  väggen för här kommer FÄRGBLINDA Madde...

Det är bara det att jag har haft dom här sabla leggingsarna i ett år nu...

Och dom MATCHAR inte ett dugg jag har i garderoben.
När jag köpte dom tyckte jag att det var en "rätt fräck färg" av någon andledning och GLÖMDE väl bort min ålder ;)
Och tänkte att dom kommer säkert till användning...
Vilket dom inte gjort.
Förrens idag då och det ENBART för att jag är för snål för att slänga dom.
Dom ska användas "upp" och då fick det bli HEMMA, där bara några ser en.
Förutom turen till ÖB då...

Barnet tittar iallafall och säger till sin mamma :

" Titta mamma, hon har PETER PAN-byxor... "
Mamman tyckte det var SUPERPINSAMT och jag började ASGARVA...
Huvudet rätt på spiken!
Jag hade Peter Pan-leggings!
Som jag kombinerat ihop med millitärgrönt och vitt!
Det var bara Kapten Krok som fattades ;)
Och krokodilen " Tick-tack-tick-tack-tick-tack... "



Ja, så här snygg var jag idag!

Å visst är det konstigt...
Ni vet, strumpbyxor eller leggings som är dyra.
Eller som man bara hittade ett exemplar av, som man tycker väldigt mycket om.
Eller om man ska på fest och bara har ETT PAR strumpbyxor/leggings kvar av...

Dom har ju en övernaturlig förmåga att GÅ SÖNDER DIREKT...

Dom här har jag hasat runt i, krypit på gräsmattan, på golvet, busat med ungarna, haft kanin i knät och varit VÄLDIGT OFÖRSIKTIG i...
Jag har inte en skråma, maska eller något i.
Förmodligen ska dessa GRÄLLIGA leggings hänga med HELA sommaren när alla andra går sönder på fem röda sekunder.

Förmodligen för att jag är för snål för att slänga dom förrens dom går sönder.
Vilken dom säkert ALDRIG kommer göra!

"GALAXER i MINA BRAXER", som Kapten Zoom skulle ha sagt.
Han hade ju ockå samma byxor som jag.
Eller " The Riddle" i Batman från 60-tals serien.
Grönt är skönt, men lite väl GRÄLLIGT ibland, som sagt ;)
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0