Film,Fynd & Regn.


Regnet bara ÖSER ner, jisses...

Det var längesedan jag varit med om så kraftigt regn i ett helt dygn.
Har vaknat från & till hela natten av att det smattrar mot rutan.
Fy vad glad jag är att jag är ledig och bara kan sitta hemma och kura.

Det som är bra med regnet är att jag får lite virkning gjort :)
Jag lär bli klar med sjalen IDAG, som ska vara klar tills på söndag!
Då ska jag göra en poncho till mig själv i cerise :)
Sen ska jag börja på ett HELT NYTT projekt!

Igår såg jag och en kompis film.
Revolutionary Road.
Hypead film, som vi inte tyckte var så jättebra i början.
Men i mitten av filmen så svängde det REJÄLT och den blev SKITBRA!
Otroligt skådespeleri från Leonardo Di Caprio faktiskt.
Han är inte en av mina favoskådisar men...
Jag har nog faktiskt aldrig någonsin sett en skådis spela så djäkla övertygande ÄKTA, som han gjorde denna film.
Kate Winslet var väldigt bra också, men Leo glänste!

Jag fick bara en känsla av SJÄLVUPPLEVT, som satte sig fast.
Och alla som levt i ett förhållande kan GARANTERAD känna igen sig i sista halvan av filmen.
Kärlek och hat, två känslor som ligger läskigt nära varandra.
Klart sevärd bara pga av känslan att älska sin partner, sedan hata, bli likgiltig och sedan VAD????

Klart sevärd pga av Leonardos OTROLIGA skådespeleri!!!!

Lite senare på natten såg även jag och sambon film.

Jag ville virka så länge som möjligt och behövde hålla mig vaken.
Jag gick in och rotade i hans dvd-samling.
Hittade filmen "The Producers" av Mel Brooks.
Tänkte att det kan nog vara en kul film, Mel Brooks är ju kul...
Han har ju lite speciell humor om man säger så :)

Det började REJÄLT knackigt i filmen, och det är ju en film baserad på MUSIKALEN "The Producers".
Det ska föreställa MUSIKAL, 40-tal, dansfilm/teater á la Fred Astair typ...
Nja, inte SÅ djäkla KUL!!!!

Men när man kom fram till avsnittet där Will Farell som SUPER-NAZISTEN himself, kom in i filmen, började vi GAPSKRATTA här!
Jag var SKITTRÖTT men det var så URBOTA DUMT och TRÄFFSÄKERT att det bara inte gick att motstå!
När sedan BÖGARNA kom med "i matchen" DOG vi nästan här!!!
Nej, det märks att Mel Brooks är jude, om man säger så ;)
Och har jobbat i SHOWBIZ...

Jag tycker att en av hans STARKA sidor är det där att han driver med FÖRDOMAR på ett så raffinerat och INTELLIGENT sätt, PLUS att han stoppar in "Helan & Halvan" -buskis i det.
Inget jag EGENTLIGEN GILLAR...
Ett tips är att se " Det våras för Sheriffen" om ni inte har sett den filmen.
Det är DEN ABSOLUT ROLIGASTE filmen jag har sett i hela mitt liv!
En film man måste LÄSA MELLAN raderna och så kul att jag nästan kissar på mig av skratt varje gång jag ser den!!!!!
Är du vuxen, gillar IRONI så är det en klockren film att SKRATTA IHJÄL sig på!

Slut på FILMRUTAN ;)

Så till ett litet fynd...
Jag var på loppis häromdagen och fyndade denna lilla "vas-kreation" ;)
30 kr :)





Sicket gulligt fynd va?
Nu ska jag virka:)
Återkommer senare med BLOGGANDE om SAMBONS nya stegräknare!!!!
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0