Nytt & Jobb...

Nytt projekt ska påbörjas.

Igår satt jag och läste mönster eller REKADE mönster kanske man säger :)
Gjorde små provlappar för att kolla vilket mönster som skulle passa bäst.



Jag kom fram till att den vita lappen blev bäst, för det jag ska göra.
Ser kanske inte finast ut här, men i "verkligheten" så vart den bäst.
Jag ska precis alldeles strax sätta igång.

Lite senare idag, om någon timme ska vi ut och bada en sväng.
Sol, varmt, bäst att passa på innan regnet är tillbaka ;(

Så till det där med att RYKTET kan FÖRKOMMA en...
Eller att man säger :
"Coca Cola" och femton personer senare så är det "Rocken´rola"...

Ni förstår säkert vad jag menar.
Och...
Man, jag, en del personer här i världen, bor i en liten stad.
Vi börjar med ryktet...

Jag hade en dröm igår natt, jag drömde att min höggravida vän åkte in på BB och fick barn.

På dagen ringde jag upp henne för att kolla, VÄRKAR, BEBIS, eller????
Nej, ingen bebis.
Ok.
Men...
Då berättar hon att hon samma dag har fått ett sms och en GRATULATION till lilla tösen ( eller ngt åt det hållet... )
Antar att hon tittat på sin FORTFARANDE STORA mage, och tänkt:
" Jaha, det var MER ÄN JAG VISSTE... "
Hm...
Ryktet.
Någon har alltså gått och sagt till någon att bebisen har kommit, och att det var en tjej, och ingen bebis har ens FÖRSÖKT att ta sig ur sin mammas mage...
Lustigt det där.

Så hoppar jag över till det där med "Coca Cola" som blir "Rocken´rola".
Jag hade ju ett litet EXTRAJOBB som jag såg fram emot att hoppa in på...
Trodde jag.

Jag hade väl berättat lite om det vid en födelsedag med släkt.
Till en arbetskompis.
Och till två vänner.

So far so god...

Så gick det några veckor och jag springer på min "Bonus-släkting" ( kan man väl kalla det ) på stan.
Hon säger till mig :
"Du, sa inte du att du skulle jobba extra på XX på lördagar, bla, bla..."

Nja, sa jag inte lördagar, utan när det behövs, NÅGON GÅNG, jag har ju vanligt jobb och mitt lilla "Virk-stick-jobb" oxå.
Och så drog jag igen vad som sagts vid det där tillfället ang jobbet.
Och vad MIN VISION för en FRAMTID skulle kunna vara.
Alltså rent SPEKULATIVT.

" Aha, sa hon, var det så det var...
 Ja men XX hade varit inne i affären och pratat lite med BUTIKSÄGAREN, sagt att hon kände dig, och butiksägaren hade ställt sig VÄLDIGT FRÅGANDE till att du skulle jobba extra där."

Va, sa jag,ställde hon sig frågande????
Ok, gud vad pinsamt, men herregud då får jag gå in och prata med henne för jag vill ju inte gå och TRO eller säga att jag ska jobba extra där och så...
Är hon inte OK med det, fastän det var HON som förslog det...

Jag gick dit iallafall och snackade med butiksägaren.
Hon hade verkligen INTE kommit ihåg vad vi hade pratat om, men skulle ha mig i åtanke ifall att.
Ja, ok, inte SÅ PÅ som jag trodde då alltså.
Hon kanske helt enkelt SKOJADE med mig och så NAPPADE jag på den idén som TUSAN...
Vad vet jag...

Så till förrförra veckan.

Jag var på stan, sprang på en ytlig bekant, och den personen säger till mig :
" Jaha, jag har hört att du ska sluta ditt jobb och börja jobba i Butik XX."
Va????
" Ja, jag har hört att eftersom Personlig Assistans ska privatiseras så vill inte du vara kvar, och har fått nytt jobb i Butik XX."

Jaha, det har du hört...
Ok, så här LYDER den faktiska sanningen.
Och så drog jag vad gäller mitt nuvarande jobb, att jag sökt annat INOM KOMMUNEN och att Butik XX är ett litet extraknäck OM det nu skulle bli av!!!
Inget annat.

Som sagt...
Jag sa till den, som sa till den, som sa till den, som sa till den, som sa till den och sedan är musen en elefant.
Tur man har mål i munnen och kan berätta hur det egentligen ligger till ;)

För övrigt har hela stan ÖVERSVÄMMATS av BRATS med tillbehör...

Det vill säga Lyxiga båtar, lyxiga bilar, småflickor, vax i håret, rosa pikétröjor, rosevin och fanta, champange...
Och just det ja...
" Supa, knulla, skråla, fest, fest, fest, fest"...
Jag gillar inte STOCKHOLMSVECKAN, jag tycker den är FÖRDJÄVLIG och dom som kommer hit är värre än det värsta man kan tänka sig.
Desto mer pengar, DESTO MINDRE SMAK!
Sticka lugnt.












Kommentarer
Postat av: Karin

Ja va ska man säga...liten ö o folk som tror dom vet =)Kram

2009-07-14 @ 20:33:46
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, så sant som det är sagt ;). Kram

2009-07-15 @ 10:18:24
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0