PARTY!!!!

Den rubriken vad det LÄNGE SEDAN jag använde mig av...

På bloggen har det nog inte ens hänt...
För jag har typ inte varit ute en endaste gång och DANSAT sedan jag började blogga.
Jag har inte varit ute och dansat på TRE och ett halvt år!!!!

Men IGÅR blev det av och FAN va kul jag hade!!!!!

Jag och mina arbetskompisar, minus en, gick till Joda och åt mat!



Nettan & Luz.



Jag och Amalia :)
Vi åt mat, sen kom Tina och åt inte mat ;)
Hon hade nämligen redan varit på middag.

Så är det ju det där med STORLEKEN på portionerna av maten man äter.
Jag har ju skrivit om det GANSKA MÅNGA gånger förut.
För det är ju ganska många gånger som jag varit ute och ätit och...
Jag blir inte MÄTT!
Portionerna är för BEBISAR, eller nå´t.

Jag blen rätt glad igår för på Joda hade dom laxspett.
Det brukar ju inte kryddas eller saltas så mycket på lax för det har ju ganska mycket smak i sig själv.
Det är bla därför jag äter så mycket lax för jag känner god smak utan kryddor och salt.
Iallafall...

Jag ser på menyn, det står :
"Laxspett, färskpotatis och kräftsås."
Rent instinktivt tänkte jag :
Låter inte som man blir mätt på det där men jag frågade servitrisen...

 Är det sallad till det här?
Nej, det var det ju inte...
Ok, men är det en portion man blir mätt på då?
"Ja, absolut, svarade hon, JAG BLIR MÄTT säger hon sedan..."
Och hon såg ju "rätt bastant" ut så jag tänkte :
Blir hon mätt, då blir jag mätt.
Så jag beställde.

Och får in en portion inte ens en MYGGA skulle bli mätt på!!!!!
Två små laxspett, TRE SMÅ FÄRSKPOTATISAR och en liten klick sås...
Jag gissar i matskedsstorlek...

Hallihallå, servirisen.
Jag frågade direkt om detta var allt.
"Jo..."
Ok, men jag vill nog gärna ha lite sallad till sa jag, jag blir inte mätt på det här.
( Jobbiga, jobbiga jag...)
"Ja, då kan du ju FÅ KÖPA TILL", fick jag till svar.
Nä, då får det vara, jag äter och så får jag se senare, svarade jag.
Hon gick till en annan sevitris och frågade och in kom ett fat med lite sallad på.
UTAN att jag behövde betala för det.

Kanoners!
Slutet på mathistorien gott, magen mätt :)

Vi åt, snackade skit och drog sedan vidare till Stora Torget.
Målet var Nunnan och sedan Munken.
Vi kom utanför Munken och jag hör musik.
Band på gården.
Vi gick in.
Och jag hade väl inte tänkt BLI SÅ LÅNGVARIG...
Men det blev jag.





Bandet, "Grand Slam eller Grand Jam" eller NÅGOT åt det hållet, var ju HUR BRA som helst :)
Tycker då en gammal hårdrocksbrutta.
Det var PÄRLOR på RAD som framfördes.
Men när dom spelade INNE var dom VÄLDIGT, JÄTTE,  GRYMT BRA!!!
Dom lyckades med konststycket att spela " Staying alive " av BeeGee´s i hårdrocksversion, och det var BRA som FAAAN!

Vi satt ute först och lyssnade, sprang in i Vinylen och dansade lite, ut igen, gaggade...
Fick en massa sällskap...
Av...
Ja, intressanta personer...
Det var samtal om "Mohikan frisyrer på pungen", Hablingbo, rakade pungar, riska för neddragning av jeans, hantverk, byggande, varpa, herrklubb och annat smått och gott ;)



Tre bilder på Fotogenic-Tina och alla vart suddiga.
Hon sitter ju inte STILL så fort kameran kommer fram ;(
Detta var DET MINST suddiga.
Fint, då hade hon fingret i ögat!



Mmmm, den var god...
Nettan fick sedan "ETT HETT TIPS" från Tina och gick och beställde sin första ORGASM...
I baren...
DET NI!!!!
Och hon är ändå gift och har...
3 barn ;)



Amalia is happy :)

Gött,götti göttgött.
Jag sprang till Torgkassen och köpte lite godis också.
Så vi skulle få lite efterrätt ;)
Vi är ju lite "kända" för att vara ena GOTTEGRISAR allihopen på mitt jobb!



And Luz is looking good!
Kölappar, någon ;)

Sen blev det fart och hårdrock inne på stora dansgolvet.
Jag dansade, headbangade (lite), sjöng med, stod still och tyckte bandet var JÄTTEBRA!!!
Träffade folk jag känner, FICK KOMPLIMANGER,
( Yeiij, det var ju ett tag sedan, egoboooze, egoboooze ;)
och även " Don´t be so boring" när jag inte ville mingla med en som ville mingla med mig ;)
Svårt att bli avspisad????
Neheeeej ;)

Jag lämnade kalaset 01.30.
NÖJD, glad och djävligt TRÖTT!

Om jag är TRÖTT IDAG?
Ja, det kan ni skriva upp.
Inte en droppe sprit, och det känns som om jag druckit SEX LITER STARKSPRIT igår.
Måste vara ÅLDERN.
Och hur alla andra i min ålder ORKAR hålla igång helg efter helg...
DET FATTAR INTE JAG.
Jag är slut som artist bara av att vara UPPE!!!

Inte varit ute på 3 ½ år och så blev det en toppenkväll med mina arbetskamrater.
Tack för igår säger jag bara, och BRUDAR:
" YOU ROCK!!!! "
Jag känner att jag skulle faktiskt kunna stanna kvar på mitt jobb och få mindre i lön ENBART för mina arbetskompisars skull.

Vad gäller mitt fortsatta partyliv...
Jag tippar på att jag sätter min fot på Munken...
Eeeeh, om ca FEM år igen ;)
Eller om det är ett BRA PARTYBAND så kan jag säkert övertalas att gå dit igen.
Släppa virkningen för några timmar ;)
Sticka lugnt.










Kommentarer
Postat av: Karin

Haha som förr =) Kände du inte igen nån i bandet?? Säger bara Farbor sallad!! Kram på dig

2009-07-08 @ 12:16:08
Postat av: Bloggaren Herself

Nej, dom där bandisarna var HELT okända utseendemässigt för mig...

Men då får man ju räkna in att FÖRR gick jag ju ALLTID ut UTAN GLASÖGON och VAD såg jag då???

TYP INGET ;)

Och Farbror Sallad och Grand Jam är inte riktigt samma namn...

Men FAAAAAN vad bra dom var :) :)

Kram

2009-07-08 @ 18:23:44
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha sant =) En av dom som spelar va med i Farbror sallad som vi prata med någon gång =)

Dom är jättebra

Kram

2009-07-08 @ 18:49:46
Postat av: Jennie

Jag tror minsann du far med lite osanning här Madde. Har starka minnen om att du allt var med ut å slängde dina välrakade för TRE år sen - inte treåetthalvt...

2009-07-09 @ 11:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0