Premiär för Lickershamn =)

Idag blev det premiär för Lickershamn.

Jag, morsan, sonen och en kompis till honom...



Sonen och hans kompis hoppade och dök...

Och klättrade på båtförtöjningarna.
22 grader i vattnet, på strandsidan.
På hamnsidan var det BETYDLIGT kallare, men jag vet inte hur mycket kallare.
Sonen inringad på på bilden ovan.



Jag satt i skuggan under ett träd och virkade.
Kom hem som en...
MÖRKHYAD AFRIKAN ;)
Jo, men faktiskt, fastän jag suttit i skuggan så hade jag fått REJÄLT med färg.
" Larsson-takterna sitter i " sa sambon, när jag kommenterade mig själv när vi kommit hem...

Ja, dom där SOLRÄNDERNA går aldrig ur, sa jag, dom fick jag med modersmjölken ;)

Alltså, en dag på stranden, i skuggan och jag SER BRUN UT!!!!
Hurra =)
Brunast vinner, så är det bara...
ÄVEN om man RÅKAR ha ROSACEA ;)
Och appropå det, så har jag inte fått ett enda utslag.
Man kan bli lycklig för mindre.

Så till restaurangen...
Shit pommfritt ;), säger jag bara.

Förra året tappade jag ju FULLSTÄNDIGT HAKAN när jag var inne i resturangen och skulle handla första dagen på "min badsäsong".

Det var ju några nya ägare som tagit över, det var två killar ( plus deras far tydligen ) och jag vill minnas att jag bloggade SPALTMETER om killarnas SKÖNHET då.
Vi snackar inte SNYGGA utan SKÖNHETER och SNYGGA så det gjorde ont i ögonen.
Iallafall i mina ögon ;)

Dom var unga, och jag skrev väl då att hade JAG varit 20-25, singel, då hade jag TÄLTAT hela sommaren där ute och ätit frukost, lunch och middag på restaurangen.
Jag tappade hakan.
Och minns jag inte helt fel så kommenterade även sonen killarna, när vi gick ut därifrån med kaffe och glass.
Han tyckte dom var jättesnygga.
Och det sa han bara helt spontant.
Jag kunde ju som sagt, BARA HÅLLA MED.

Det är verkligen inte ofta man ser så vackra män.
Och då menar jag NATURLIGT vackra.

Någon vecka senare var vi där igen och sambon gick in för att handla kaffe.
Han kommer tillbaka...

Och då hade han ju redan hört av mig, läst min blogg, om snyggingarna på restaurangen ;)
Det var faktiskt inget jag skämdes över att säga, för dom var ju typ VÄLDIGT UNGA.
Och inget för mig.
Sambon sitter ju EXTREMT SÄKERT som FIRST LOVER om vi säger så ;)
( fast på en tredje plats efter kaninen och sonen ;)

Iallafall, han kom tillbaka efter kaffehandlandet och säger :
( Något i stil med... )

"Du, jag FÖRSTÅR om dom där killarna du såg förra veckan var snygga.
Jag tror att deras FAR står där inne nu och han var...
Väldigt snygg!!!!
Fast i 50-års åldern...
Han såg RIKTIGT bra ut! "

Ok, tänkte jag, men sprang aldrig upp och gluttade ;)

Idag...

Gick jag upp till restaurangen och handlade kaffe...
Och där står UNG-SNYGGINGARNAS PAPPA...
Såg man DIREKT.
Svarthårig, lite halvlångt hår med en anings grått i, samma ögon, tränad och VÄLDIGT VÄLBEHÅLLEN!!!
Djävlars, han gick verkligen inte av för hackor han!!!
Sambon hade rätt, en riktig snygging han med.

Han såg ut som en mycket STILIG, mörk, FRANSK SKÅDESPELARE som jag inte kommer ihåg vad han heter...

Jag glodde som fasen och beställde mitt kaffe.
OCH...
Hade jag varit I MIN ÅLDER och kanske lite äldre, SINGEL...
Då hade jag nog TÄLTAT HELA SOMMAREN på Lickers och ätit frukost, lunch och middag på restaurangen ;)
Då hade man GARANTERAT haft en TRIPPEL i ÖGONGODIS dagarna i ända ;) ;) ;) ;) ;)
Han var dessutom INTE RINGMÄRKT ;)
För er som är singlar och vill åka ut och tälta eller sola.

Ikväll ska vi se film.
Äventyrsfilm, sambon har lånat.
Jag ska virka på min...
Nya kreation :)

Och appropå det, så fick jag en VÄLDANS massa beröm av min mor när jag hade på mig min rosa poncho en stund idag.
Hon tyckte den var SKITSNYGG, jättesöt, och var mycket snyggare i "verkligheten"på mig, än på provdockan.
Jag fick även kommetarer på stranden.
Det var nämligen molnigt i ca 10 minuter när vi kom precis kom ut idag, och då hade jag den på mig.
Det var inte mindre än TRE personer som jag passerade som tyckte den var SNYGG!!!

Jag sa här till sambon att jag var på vippen att ge mitt "visitkort" till som kommenterade, men det gjorde jag inte.
Dumt, kunde jag ju ha gjort...
Men jag fegade ur.
Men jag blev faktiskt GLAD bara av att HÖRA att den var snygg.
Och den SYNTES kan man ju lugnt säga.
Rosa poncho och turkos linne och kjol...
En RIKTIG SMÄLLKARAMELL ;)

Slut på SKRYTHÖRNAN ;)
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Anonym

skryt på du det har du gjort dig förtjänt av!!!!!!!!



2009-07-14 @ 21:50:15
Postat av: Bloggaren Herself

Tack! =)

2009-07-15 @ 10:17:47
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0