HERR VON MÖGEL...

Ja, vad ska man säga...

På förstasidan på GT idag :



Vecka 29...
Något att skriva om i GT...
Något att blogga om, för mig ;)

Är det inte en HÄRLIG bild så säg, med undertexten PARTY, PARTY!

Herr Joel Von Mögel...

Nej, Herr Joel För Mögen...

NEJ...
Förlåt, Herr Joel Von Mögen var det visst...

På "sin" (?) båt med två vackra, bröstuppumpade flickor.
Precis som det ska vara Vecka 29...
N´es pas???
(eller hur )
En syn vi har vant oss att se.
Eller STÅ UT MED ;)

Och det som slog mig idag är...
FAN vad dom där BRATSEN är OMODERNA!!!!!
Kläderna och STILEN verkar ju vara CEMENTERAD.
Stått stilla under...
Hur många ÅR som helst.

Kolla in Von Mögel på bilden ovan...
( Von Mögen, förlåt )

POLKAGRIS RANDIG skjorta.
Pilotbrillor.
MR SKIPPERHATT ( Jag KRÄKS ;)
Och lite PLUFFSIG.
Lönnfet.
( Lönnfet är HELT OK i andra sammanhang, men inte i BRATS-SAMMANHANG, fördomar, fördomar ;)

En riktigt BAD-TASTE-BRATS i CIRKUSKOSTYM!!!!!!

Iallafall...
Så till NÄSTA BILD :



Också en TYPISK BRATS...

Den lite mer SOFISTIKERADE Bratsen.
Den " Marina Bratsen ".

Pikétröja.
Vita jeans eller shorts som på killen med ryggen emot.
PILOTBRILLOR.
Barfota ( Sååååå casual, skönt att slippa ITALIENSKA SKINNLOFERSERNA antar jag ;)
OCH...
Den lilla CARDIGANEN slängt över axlarna...
Säkert i lammull och Lacoste.
( I 26 gradig sommarhetta, SÄKERT oxå NÖDVÄNDIGT ;)
Undrar om han hade den på After Beachen oxå????
Hm...
Svettigt i sådana fall.

Och jag måste bara nämna den ena tjejen på bilden högst upp också.

I LEOPARDMÖNSTRAD bikini.
Bikini á la FLORIDA-PANTERTANT????
Mycket, mycket snyggt...
Rrraaaooow, klös, m.m
I like ;)
INTE!!!!!!!!!

Men GT lyckades iallafall PLOCKA  klockrena Brats på bild.

När jag blev singel år 2002 hade jag min första After Beach-sommar på många år.
Jag och Fröken Karin bodde i det närmaste på After Beachen.
Och en del följande år.

Dom där KONSTIGA människorna i FULA, OMODERNA kläder, fattade vi inte riktigt vilka det var...

Som SPRUTADE VÄTSKOR på varandra, PÅ OSS och en massa andra människor runt omkring där dom satt.
Det kanske funkade i BÅSTAD, men INTE på Kallis, DÅ...
Jag och Fröken Karin BLEV SKITSNEA av det vi fick på oss, och ARMBÅGADE TILL BÅDE MÄN och kvinnor REJÄLT om vi blev nedstänkta.
Eller SKÄLLDE UT dom.
Idag hade förmodligen VI blivit UTSKÄLLDA eller utkastade "Vecka 29" på Kallis, om VI opponerat oss mot "NEDSPRUTNING"...
Gissar jag...

Det tog något år innan VI hade lärt oss ORDET, FENOMENET "BRATS"!!!
Och sedan blev liksom BRATSEN bara VÄRRE och VÄRRE.
Dom var faktiskt inte LIKA SVINIGA i början som dom är nu.
Men det som fascinerar mig är stilen.

Deras MODE har stått still.
Och kommer förmodligen STÅ STILL till dödens dagar.
Så osmakligt fult så det är inte klokt.
Men som jag skrev igår...

Desto mer pengar, desto MINDRE SMAK!!!!!

Varesig det gäller KLÄDER, hus, inredning eller UPPFÖRANDE.
Så konstigt...
Det borde ju vara TVÄRTOM.
Fick jag ihop det här inlägget nu????
Ingen aning...
Kanske lite hattigt ;)

Men jag hoppas iallafall Herr Joel Von Möge(l)n har en trevlig vecka och tar det lugnt med spriten så han inte ramlar av sin FINA, FINA båt ner i hamnbassängen...
Och att han inte slösar upp ALLA PAPPAS pengar på Champange-sprut.
Och att han ANVÄNDER KONDOM så han inte åker på Klamydia eller Gonorré från "FLORIDA-PANTERTANTEN" i djurmönstrad bikini.
Eller från någon annan SLITZ-Wannabee han raggar upp ;)

Som kommer från FÖRORTEN och drömmer om att GIFTA sig rikt...
Med Herr För Mögen.

Jag hoppas Herr Von Mögel och hans polare INTE kommer tillbaka NÄSTA år.
Men DET...
... kan jag antagligen glömma ;)
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Tove

Grattis till att va på ön vecka 29 ;) Något jag INTE saknar en sekund! hehe. Kram

2009-07-16 @ 18:10:44
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Va, nu blir jag förvånad...

Längtar du inte tillbaka till att köra dom där "Stureplansdräggen" alls????

Dom så är så....

... mysiga...

;)

Kram

2009-07-16 @ 21:51:18
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0