Bimbo på bike!

Igår somnade jag som en klubbad säl...

Jag hann inte ens lägga huvudet på kudden så, SNARK!
Klockan 22.00.

Klockan 04.58...
Vaknade jag och kände mig utvilad och pigg.
?????
Och låg sedan och vred mig som en kålmask.



Och somnade PRECIS in när klockan ringde vid 07.00 och sonen skulle upp!

Så NU...
Är jag trött.
Well, well, ALDRIG är jag nöjd ;)

Så till S.O.S Gäsp igår...

Ja, det kändes RÄTT seriöst igår också faktiskt :)

Men som VANLIGT var det Brandisarna som stod för...
Det lite KLANTIGA!

Igår hade dom övning (host, igen) för en ny stegbil.
Och var tvugna att göra det mitt inne i stan.
Och rakt ovanför en restaurang.

Och dom läckte vatten.
Rakt över gästerna.
Och när räddningsledaren bad dom att SKRUVA av vattnet så...
VRED DOM PÅ för fullt!

SUUUPRISE.

Så vart det brandlarm på Korpen.
Som var falsklarm.
Och när dom tillslut kom in på avdelningen som det "inte brann på", så satte dom igång TJYVLARMET.
Jaha.
Tjut som tjut liksom ;)

Och kvällens HÖJDARE!
Det var ju Aino i vanlig ordning, SMURFAN!

Snacka om RÄTT KVINNA på RÄTT plats!

Hon måste vara den bästa som finns inom vården, gissar jag.
Många har man mött, en del har man jobbat med.
Har även EGEN erfarenhet av att bli omhändertagen av henne på akuten för några år sedan och hon praktiserar VERKLIGEN det hon sitter och säger i tv!

Och jag kan bara säga:
Hon verkar vara så underbar!

När man hörde hennes inställning till bemötande av patienter och filosofi så:
MÅTTE HON ALDRIG gå i pension!

Så till en liten gåta:
Vad är det för skillnad på Aino och en Hollywoodskådis?
Ingen...
Båda sover med sminket på!

Jamen vad säger man?
Hon är inte bara UNDERBAR...
Hon är SNYGG och lite fåfäng också.
Vem vill ha en glåmig sjuksyrra som är sur och trött i ambulansen...
När man kan få PIFFIGA, sminkade, "alltid redo" och leende Aino!

Låt ropen skalla:
Aino, Aino, Aino !
Jag har ändrat mig igen...
Nästa år kan Kanal 5 BARA följa Smurfan, tycker jag!

I Like!!!!!!!!

Sambon hade dessutom en liten åsikt igår:
"Jag tycker SPINEBOARD var ordet för dagen i S.O.S Gäsp"

Ja, jag håller med.
Det var en SPINEBOARD med i varje inslag igår.
Dom hade nog samlat ihop alla spineboards-incidenter till detta avsnitt ;)

Hos poliserna var det, lite trögt igår.
Tyckte vi.
Men en av killarna kunde göra en FIN insats!

Det kom en tjej på cykel och hon blev stoppad av Farbror Polisen.
"Hallå där, inget LYSE på cykeln????
Det är olagligt, på med ljuset lilla vän..."

Och BIMBON på BIKEN säger:

"Amen, jag har HYRT den här cykeln...
 Lyse, VADDÅ?"

Farbror Polisen tog sig tid mitt i allt SOMMAR-GATU-STÖK och hjälpte BIMBON på BIKEN och vips...

Cykellyset på :)
Well...
Frid & fröjd och BIMBON på BIKEN kunde cykla vidare ut i sommarnatten och...
FESTA LOSS, förmodligen ;)

Snäll polis och...
Pantad BIMBO på BIKE, är min slutkläm på S.O.S Gäsp för den här gången.

Så till min värk då...

IDAG har jag inte lika ont som jag hade igårkvälls.
Men jag har ont.
Fast det känns som en annan värk.
Kan INTE förklara vad jag menar med det, men värken känns annorlunda.
På ett BRA sätt.
Tror jag.
Jag får väl se.
Jag känner mig GLAD iallafall och fortfarande hoppfull!

Lite senare idag ska jag till neuroteam och ha samtal med Inga Lena.
Känns himla bra.
Henne har jag faktiskt längtat efter.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0